TR EN

GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ICM151 GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES I 1 4 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. İREM ÖZPINAR
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere, çizim ekipmanlarını kullanarak mimari teknik çizim yapma becerisini kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, çizim ekipmanlarını kullanabilme, çizim teknik ve kurallarını kullanabilme, epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizebilme konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çizim ekipmanlarını tanımlar.
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar.
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır.
Maket yöntemi ile iç- dış mekanlar arası ilişkileri örnekler.
İç ve dış mekan algısı ile ilgili hazırladığı çalışmaları ve maketleri sunum paftalarında anlatır

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Dersinin tanımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri, gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizgi çalışması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
2 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Çizgi kalınları, türleri ve ifade tekniği ile birlikte ölçek kavramının anlatılması. Ölçekli çizim uygulaması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
3 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
4 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta yapılan perspektif çalışmasının plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
5 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması, plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
6 2-3 mm 50x70 ebadında fotoblok, maket bıçağı, yapıştırıcı, cetvel ve çizim kalemi. Önceki hafta yapılan 2 boyutlu çizimlerin maketinin yapılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi maket çalışması.
7 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Mimarlıkta teknik resim ilkelerinin aktarılması. Verilen planın doğru çizgi kalınlıklarıyla ölçekli olarak kâğıda aktarılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
8 - ARA SINAV -
9 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta çizilen planın kesitlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
10 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta çizilen kesitlerin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
11 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
12 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
13 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
14 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Çizilen planın malzemelerine uygun olarak renklendirilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
15 A3 ebadında kapak sayfası ile teslim dosyası Ders içerisinde dönem boyunca yapılmış olan çizimlerin teslim formatına uygun hâle getirilmesi ve ön değerlendirmesi. Yüz yüze ders anlatımı.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Canbulat, T. (2018), İç Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Demiryürek, M, Ş. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, İstanbul: Kodlab Yayınevi.
Farrelly, L. (2015), Mimarlıkta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
2
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
1
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
2
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
5
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0