TR EN

DESIGN AND SPACE RESEARCHES II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ICM154 DESIGN AND SPACE RESEARCHES II 2 4 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak iç ve dış mekanlar arası ilişkileri algılama becerisi kazandırmak.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç ve dış mekanlar arası oluşturma ve kurgulama konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tasarım ilke ve elemanları ile mekan kavramını tanımlar.
Grup çalışmalarında tasarım ilke ve prensiplerini kullanarak yaptığı çalışmaları 3 boyutlu olarak anlatır.
Maket yöntemi ile iç- dış mekanlar arası ilişkileri örnekler.
İç ve dış mekan algısı ile ilgili hazırladığı çalışmaları ve maketleri sunum paftalarında anlatır

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Şekil, biçim, geometrik soyutlama ve biçim değişimi (transformasyon) kavramları üzerine konu anlatımı. Transformasyon türlerinin doğadan, sanattan ve mimariden örneklerle anlatımı. Ekleme konu anlatımı ve ekleme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması
2 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Ekleme yöntemi ile biçim çalışmalarının 25cmx25cm düzlem üzerinde 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
3 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Eksiltme yöntemi ile biçim değişimi (transformayon) konu anlatımı ve eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz çalışması
4 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Eksiltme yöntemiyle biçim çalışmalarının 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
5 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Izgara Sistemler (Grid Systems) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
6 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Izgara Sistemler (Grid Systems) yöntemiyle 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
7 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Strüktür, biçim-strüktür, işlev-strüktür ilişkileri konu anlatımı. Strüktür uygulama örnekleri (katlamalı strüktürler, pnömatik-şişme membran yapılar, germe yapılar, birleştirme (takma)-geçme-germe yöntemi) anlatımı ve strüktür konusuna ilişkin 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Öklid geometrisi konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
10 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Öklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
11 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Postöklid (Öklid dışı) geometriler (eliptik, hiperbolik, fraktal (kesirli)) konu anlatımı. 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
12 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Postöklid geometrisini kullanarak ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır Sınıf içi maket çalışması
13 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Antropometri, oran, insan boyutları ve ergonomi kavramları üzerine konu anlatımı ve 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
14 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Antropometri konusuyla ilgili 2 boyutlu (eskiz) ve 3 boyutlu (maket) düzlemde uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
15 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, renkli kartonlar, renkli asetatlar, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Hazırlanan tüm çalışmaların sunumu Sınıf içi maket çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
2
2
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
2
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
2
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 133
Total Workload of the Course Unit 133
Workload (h) / 25.5 5,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0