Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IMI121 | VISUAL EXPRESSION I | 1 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MİNEL KURTULUŞ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere, çizim ekipmanı ve Autocad programını kullanarak bilgisayar destekli çizim yapma becerisini kazandırmak. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, çizim ekipmanlarını kullanabilme, çizim teknik ve kurallarını kullanabilme, Epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizebilme, Autocad çizim programını tanıma ve kullanabilme, Çizim programını kullanarak plan, kesit, görünüş çizebilme konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çizim ekipmanlarını tanımlar. |
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar. |
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır. |
Çizim çalışmalarını autocad komutları ile tanımlar. |
Autocad programını kullanarak örnek olarak verilen iç mekân ve mobilyaların; plan, kesit, görünüş çizimleri ile örnekler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersinin tanımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri , gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizim uygulaması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
2 | Çizim ekipmanları ile derse katılım | Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması | Sınıf içi çizim uygulaması |
3 | Çizim ekipmanları ile derse katılım | Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması | Sınıf içi çizim uygulaması |
4 | Çizim ekipmanları ile derse katılım | Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması | Sınıf içi çizim uygulaması |
5 | Çizim ekipmanları ile derse katılım | Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması | Sınıf içi çizim uygulaması |
6 | Çizim ekipmanları ile derse katılım | Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması | Sınıf içi çizim uygulaması |
7 | Tanıtılacak program hakkında ön araştırma | Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi, Auto-Cad programının kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, programın genel ayarlarının yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Program komutları hakkında araştırma | Nesne kenetleme komutu (OSNAP), çizim komutu (DRAW) ve nesne düzenleme (MODIFY) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
10 | Program komutları hakkında araştırma | Katman ve katman araçlarının (LAYER ve LAYER TOOLS) Seçim yapma işlemleri, zoom komutlarının anlatılması. Tarama yapma ve yapılan taramanın düzeltilmesinin anlatılması ve uygulama yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
11 | Program komutları hakkında araştırma | Yazı yazma ve düzenleme, Tablo oluşturma ve Hızlı seçim yapma (QUICK SELECT) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
12 | Program komutları hakkında araştırma | Ölçülendirme ve ölçülendirme ayarlarının yapılması (DIMENSION) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
13 | Program komutları hakkında araştırma | Blok hazırlama ve yönetme, nesneye ait mesafe açı gibi özelliklerin sorgulama yöntemlerinin (INGUIRY) anlatılması ve uygulama yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
14 | Program komutları hakkında araştırma | Özellikler (PROPERTIES), çizim sıralaması (DRAWORDER) auto-cad içinde resim kullanımı ve bazı faydalı komutların anlatılması ve uygulama yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
15 | Program komutları hakkında araştırma | Baskı alma (PLOT) anlatılması ve uygulama yapılması, genel tekrar | Sınıf içi çizim uygulaması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Canbulat, T. (2018), İç Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Demiryürek, M, Ş. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, İstanbul: Kodlab Yayınevi. |
Farrelly, L. (2015), Mimarlıkta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
TMMOB-İç Mimarlar Odası (-), “Mimari proje çizim ve sunuş standartları”, TMMOB İç Mimarlar Odası, 9.10.2018 tarihinde sitesi: https://www.icmimarlarodasi.org.tr/webroot/uploads/TMMOB_ICMIMARLAR_ODASI_PROJE_CIZIM_VE_SUNUS_STANDARTLARI_SARTNAMESI.pdf adresinden alındı. |
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
2 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
1 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
2 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |