TR EN

GÖRSEL ANLATIM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI121 GÖRSEL ANLATIM I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MİNEL KURTULUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, çizim ekipmanı ve Autocad programını kullanarak bilgisayar destekli çizim yapma becerisini kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, çizim ekipmanlarını kullanabilme, çizim teknik ve kurallarını kullanabilme, Epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizebilme, Autocad çizim programını tanıma ve kullanabilme, Çizim programını kullanarak plan, kesit, görünüş çizebilme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çizim ekipmanlarını tanımlar.
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar.
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır.
Çizim çalışmalarını autocad komutları ile tanımlar.
Autocad programını kullanarak örnek olarak verilen iç mekân ve mobilyaların; plan, kesit, görünüş çizimleri ile örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersinin tanımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri , gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizim uygulaması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
2 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
3 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
4 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
5 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
6 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
7 Tanıtılacak program hakkında ön araştırma Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi, Auto-Cad programının kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, programın genel ayarlarının yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 Program komutları hakkında araştırma Nesne kenetleme komutu (OSNAP), çizim komutu (DRAW) ve nesne düzenleme (MODIFY) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
10 Program komutları hakkında araştırma Katman ve katman araçlarının (LAYER ve LAYER TOOLS) Seçim yapma işlemleri, zoom komutlarının anlatılması. Tarama yapma ve yapılan taramanın düzeltilmesinin anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
11 Program komutları hakkında araştırma Yazı yazma ve düzenleme, Tablo oluşturma ve Hızlı seçim yapma (QUICK SELECT) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
12 Program komutları hakkında araştırma Ölçülendirme ve ölçülendirme ayarlarının yapılması (DIMENSION) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
13 Program komutları hakkında araştırma Blok hazırlama ve yönetme, nesneye ait mesafe açı gibi özelliklerin sorgulama yöntemlerinin (INGUIRY) anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
14 Program komutları hakkında araştırma Özellikler (PROPERTIES), çizim sıralaması (DRAWORDER) auto-cad içinde resim kullanımı ve bazı faydalı komutların anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
15 Program komutları hakkında araştırma Baskı alma (PLOT) anlatılması ve uygulama yapılması, genel tekrar Sınıf içi çizim uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Canbulat, T. (2018), İç Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Demiryürek, M, Ş. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, İstanbul: Kodlab Yayınevi.
Farrelly, L. (2015), Mimarlıkta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
TMMOB-İç Mimarlar Odası (-), “Mimari proje çizim ve sunuş standartları”, TMMOB İç Mimarlar Odası, 9.10.2018 tarihinde sitesi: https://www.icmimarlarodasi.org.tr/webroot/uploads/TMMOB_ICMIMARLAR_ODASI_PROJE_CIZIM_VE_SUNUS_STANDARTLARI_SARTNAMESI.pdf adresinden alındı.
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
1
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
5
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
2
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0