Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
GMS414 |
GRADUATION PROJECT |
8 |
8 |
4 |
10 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Instructor(s) of the Course Unit |
Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Dersin amacı; öğrencilere bir konuda detaylı literatür taramasının nasıl yapıldığını öğretmek ve eğitim-öğretimi boyunca aldığı bilgileri konu kapsamında ortaya koyabilmesini sağlamaktır. Bunun yanında öğrencilerin meslekleriyle ilgili özgün bir proje hazırlayıp bu projeyi hayata geçirmelerini sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu dersin içeriği kapsamında; bölüm tarafından onaylanan bir konuda literatür araştırması yapılarak dönem sonunda bir proje hazırlatılır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir. |
Literatür taraması yaparak proje konusuna uygun raporlama yapar. |
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar. |
Lisans eğitim ve öğretimi boyunca kazandığı bilgileri ve deneyimleri ile proje konusunu destekler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı |
Uygulama |
2 |
Literatür taraması |
Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
3 |
Literatür taraması |
Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
4 |
Öğrenci ödev hazırlama |
İlgili konuda literatür taraması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
5 |
Literatür taraması |
İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
6 |
Literatür taraması |
Çalışmaların yürütülmesi, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
7 |
Literatür taraması |
Çalışma verilerin değerlendirilmesi |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme |
Uygulama |
10 |
Literatür taraması |
Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
11 |
Literatür taraması |
Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
12 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
13 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
14 |
Öğrenci ödev hazırlama |
Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak, Laboratuvar ve Mutfak Çalışması |
Uygulama |
15 |
Literatür taraması |
Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu |
Tadım, Sunum |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu. |
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to define the working areas and responsibilities of all staff working in the food and beverage sector by considering the occupational safety rules
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to know the science behind cooking.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to develop healthy, natural, additive-free, original food formulas by understanding the the chemical reactions underlying the cooking process as well as being aware of the effects of various cooking processes on structural, sensory and chemical attributes of food.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to use their knowledge and skills related to gastronomy in the sector by evaluating cultural background of Turkish and World Cuisines
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Will be able to create individual menus using the principle of healthy eating plate.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to prepare projects within the framework of ethical values by following international developments related to gastronomy discipline.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to adapt easily to developments in information and communication Technologies by using life-long learning skills in business or academic life.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to interpret different approaches in interdisciplinary studies or business life by comparing them.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Will be able to tell the ethical implications of their decisions and actions according to different cultural, social, humanitarian and political perspectives.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Will be able to calculate the cost of an accommodation establishment by creating a financial plan.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Will be able to explain the chemistry of food by using the knowledge of molecular gastronomy.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Will be able to demonstrate responsible behavior for global environmental issues through their professional career according to sustainability criteria.
|
|
|
|
|
4 |
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
6 |
78 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
5 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
255 |
|
Total Workload of the Course Unit |
255 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
10 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
10,0 |
|