Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BIL101 | INFORMATION TECHNOLOGIES | 1 | 2 | 1 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı öğrencilere eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmek ile problem çözme ve analiz etme becerileri kazandırmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Temel MS Office paket programı, temel bilgisayar bilgi ve kavramları, bilgisayar donanım ve yazılımı, işletim sistemleri, sunum hazırlama konuları ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma işlemlerini kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bilgisayar donanımını açıklar. (Explaining) (3) |
Yazılım programlarını kullanım amacına göre sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Yazılım ve donanım arasındaki ilişki ve organizasyonu açıklar. (Ekplaining) (3) |
Fonksiyonel ve matematiksel işlemler yapabilen yazılımları sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Grafik çizim ve sunum yapar. (Apply) (3) |
İnternet ve internet kullanımı hakkında fikirlerini açıklar. (Explaining) (3) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | kaynak tarama | Bilgisayar donanımı | anlatım |
2 | kaynak tarama | Bilgisayar donanımı | anlatım |
3 | kaynak tarama | Ofis uygulamaları ve ortak özellikleri | anlatım |
4 | kaynak tarama | MS Word – Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek | anlatım |
5 | kaynak tarama | MS Word – Değişiklikleri izle, denklem oluşturma, denetim eklemek, stiller | anlatım |
6 | kaynak tarama | MS Word – Stiller, içindekiler tablosu ve kaynakça oluşturma, adres mektup birleştirme | anlatım |
7 | kaynak tarama | MS Excel - Excel tablosu, çalışma sayfası, hücre, hücre biçimlendirme, veri girme, veri düzenleme, çalışma sayfasını kaydetme | anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | kaynak tarama | Ms Excel - Formül çubuğu, formül ekleme, verileri sıralama, koşullu biçimlendirme | anlatım |
10 | kaynak tarama | MS Power Point - Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma | anlatım |
11 | kaynak tarama | MS Power Point - Yazılara animasyon ekleme | anlatım |
12 | kaynak tarama | MS Power Point - Sunum tasarımı hazırlama | anlatım |
13 | kaynak tarama | MS Power Point - Zamanlama provası, asıl slayt, açıklama ekleme | anlatım |
14 | kaynak tarama | MS Power Point - Sunum hazırlama | anlatım |
15 | kaynak tarama | MS Power Point - Sunum hazırlama | anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
TOSUN, N. (2007). Bilgisayara Giriş, İstanbul:Kriter Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Health and medical services related to the level of adequate information matters.
|
4 | |||||
2 |
Health Accounting and health cost management application.
|
3 | |||||
3 |
Health legislation, medical terminology, health institutions, health management, resource planning, health services, marketing, medical terminology and health legislation has the hardware.
|
2 | |||||
4 |
Hospital automation methods are used.
|
3 | |||||
5 |
Health sector related keeps up-to-date information.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health sector has knowledge about the problems encountered.
|
2 | |||||
2 |
The health industry solutions to problems encountered.
|
3 | |||||
3 |
Knows the health rules and health is prepared according to the rules.
|
2 | |||||
4 |
Hospital management-related decision-making.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health accounting and cost accounts does.
|
1 | |||||
2 |
Health care duties and liability.
|
0 | |||||
3 |
The hospital uses the automation methods.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solutions for the problems of health systems issues-knows.
|
4 | |||||
2 |
Health institutions, admission, date, teller, human resources, quality unit, advisory activities.
|
4 | |||||
3 |
Health service offering, producing enterprises.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork works with volumes effectively.
|
3 | |||||
2 |
Responsibility of the successful and quick format is loaded.
|
5 | |||||
3 |
Knowing the risks of the health field and the field's independent decisions
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Health institutions is bound to know the official institutions.
|
4 | |||||
2 |
Follow current events related to health institutions.
|
4 | |||||
3 |
Health institutions management related training programs, health care institutions are required regarding the information sources.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Provides communication between patient and physician.
|
4 | |||||
2 |
Patient confidentiality is perfect for you.
|
5 | |||||
3 |
Communicates with the patient and the patient's relatives.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The health sector has knowledge of the terminology.
|
3 | |||||
2 |
Health management, health management should have competent information.
|
2 | |||||
3 |
Knowing that good health sector strategic decisions.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 48 |
Total Workload of the Course Unit | 48 | ||
Workload (h) / 25.5 | 1,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 2,0 |