Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IYP101 | EMERGENCY PATIENT CARE I | 1 | 6 | 4 | 11 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. EMEL ÇAKAR-Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Birinci değerlendirme tekniklerini, ikinci değerlendirme tekniklerini uygulamak ve tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlilikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği; acil bakım, ilkyardım uygulamaları, yaralının birincil değerlendirilmesi, ikincil değerlendirilmesi, temel yaşam desteği uygulamaları,kalp masajı ilaç uygulama yöntemleri, ilaç hazırlama uygulamaları, invaziv girişimler, sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları ve triyaj a ait bilgiler içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Acil bakım ve ilkyardım uygulamalarını gerçekleştirir. |
Acil durumlarda hasta değerlendirir. |
Birincil ve ikincil değerlendirme basamaklarını uygular. |
Temel Yaşam Desteği uygulamalarını uygular. |
İlaç uygulama yöntemlerini gerçekleştirir. |
İlaç doz hesabı yapar. |
İnvaziv girişimlerde doğru karar verir. |
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon tekniklerini alana uygun şekilde planlar. |
Olağanüstü durumlarda olay yerinde hastaları aciliyetine göre sınıflandırır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Sunum, tartışma |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Acil bakım | Sunum, tartışma |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İlk yardım uygulamaları | Sunum, soru-cevap |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Yaralının birincil değerlendirilmesi | sunum, uygulama, soru cevap,örnek vaka |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Yaralının İkincil Değerlenedirilmesi | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Temel Yaşam Desteği Uygulamaları-Kalp Masajı | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Temel Yaşam Desteği Uygulamaları-Vaka uygulaması | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İlaç Uygulama Yöntemleri-Damar Yolu Uygulamaları | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İlaç Uygulama Yöntemleri- Kas-Deri İçi Uygulamaları | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İlaç hazırlama uygulamaları | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İnvaziv Girişimler-Kan alma | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İnvaziv Girişimler-İlaç Uygulama | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Uygulamaları | Sunum, soru-cevap, tartışma |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Triyaj | sunum, uygulama, soru cevap, örnek vaka |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ekşi, A. (2022) ' Hastane Öncesi Acil Bakım I-II-III' Ema Tıp Kitapevi |
GÜL M. ‘ Hastane Öncesin Acil tıp ve Paramedik ‘ İstanbul Tıp Kitapevi 1. Baskı İstanbul 2019 |
YAVUZ S. Yavuz G. ‘Paramedikler için Hastane Öncesi Acil Tıp’ Ankara Nobel Tıp Kitapevi 1. baskı Ankara 2017 |
DAĞLI R. ‘ Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Yaklaşımlar EmaTıp Kitapevi İstanbul 2016 |
Edward E. (2000). Cornwell III. Initial Approach to Trauma Patient.: Tintinalli JE, Ruiz E, KromeRL, eds. Emergency Medicine: A comprehensive Study Guide, 5th ed. New York: McGrawHill: 1609-1613. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
|
5 | |||||
2 |
Is capable, in an emergency patient evaluation.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
We believe in the philosophy of emergency care.
|
4 | |||||
2 |
Knows how to improve the quality of emergency health services.
|
4 | |||||
3 |
Have knowledge about quality standards in emergency health services.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
|
5 | |||||
2 |
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
5 | |||||
3 |
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
5 | |||||
4 |
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
|
5 | |||||
2 |
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
|
4 | |||||
2 |
National and universal values, intellectual and social aspects of principle develops itself.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
|
4 | |||||
2 |
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
|
5 | |||||
2 |
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
|
5 | |||||
3 |
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
|
5 | |||||
4 |
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
|
5 | |||||
5 |
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
|
5 | |||||
6 |
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 12 | 168 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 286 |
Total Workload of the Course Unit | 286 | ||
Workload (h) / 25.5 | 11,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 11,0 |