Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IYP108 | PROFESSIONAL PRACTICE I | 2 | 6 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Birinci Değerlendirme Tekniklerini, İkinci Değerlendirme Tekniklerini Uygulamak ve Tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlikleri,İleri yaşam protokollerini uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | birinci değerlendirme tekniklerini uygulamak, ikincil değerlendirme tekniklerini uygulamak, solunum sistemi hastalıklarını değerlendirmek, kardiyovasküler sistem hastalıklarının değerlendirilmesi ve acil bakım, göğüs ağrısı olan hastaya acil bakım, sinir sistemi hastalıklarını değerlendirmek, acil bakım uygulamak. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Temel Elektro Kardiyo Grafiyi yorumlayabilmek |
Dünyada ve Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinin durumu ve ilk ve acil yardım teknikerinin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir. |
Acil durumlarda hasta değerlendirme; birincil ve ikincil muayene prensiplerini bilir. |
İleri Yaşam Desteği uygulamalarını bilir. |
Defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahiptir. |
Hasta ile ilgili gerekli kayıtları usulüne uygun şekilde tutar. |
Olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma |
Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Ani hastalanma veya yaralanma durumlarında olay yerine hızla ulaşarak,durumu değerlendirir, gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar ve uygun hastane acil servisine doğru yöntemle naklini sağlar |
Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahiptir |
Solunum sistemi hastalıklarını değerlendirebilir. |
EKG ritim analizi yapabilir. |
Kardiyo vasküler sistemi değerlendirebilir. |
Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Saha Yönetimi | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Hasta veya Yaralının Birinci Değerlendirmesini Yapmak, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Hasta veya Yaralının İkinci Değerlendirmesini Yapmak, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | EKG Temel Eğitim Acil Ritimler | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Kalp Durması - İleri Yaşam Desteği ( Yetişkin ) Resüstasyon | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Asistoli / Nabızsız Elaktriksel Aktivite ( NEA ) Uygulaması | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Ventrikuler Fibrilasyon / Nabızsız Ventrikuler Taşikardi Uygulaması | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Taşiaritmilerde Hastahane Öncesi Acil Bakım | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Bradiaritmilerde Hastahane Öncesi Acil Bakım | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Defibrilasyon ve Kardiyoversiyon Uygulaması Yapabilmek | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Kardiyo Vasküler Sistem Hastalıklarını Değerlendirmek, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Göğüs Ağrısı Olan Hastaya Acil Bakım Uygulamak, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Hipoksi,Hipovolemi, Hipotermi,Hipoglisemi,Hiypertermi'li hastayı tanıyıp ilk müdahalesini yapmak, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
SAĞLIK İLKYARDIM DERS NOTLAR BAKANLIĞI |
Sözen C. (2012) 'İlk Yardım' Nobel Kitabevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
|
||||||
2 |
Is capable, in an emergency patient evaluation.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
We believe in the philosophy of emergency care.
|
||||||
2 |
Knows how to improve the quality of emergency health services.
|
||||||
3 |
Have knowledge about quality standards in emergency health services.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
|
||||||
2 |
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
||||||
3 |
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
||||||
4 |
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
|
||||||
2 |
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
|
||||||
2 |
National and universal values, intellectual and social aspects of principle develops itself.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
|
||||||
2 |
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
|
||||||
2 |
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
|
||||||
3 |
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
|
||||||
4 |
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
|
||||||
5 |
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
|
||||||
6 |
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 12 | 6 | 72 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 157 |
Total Workload of the Course Unit | 157 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |