TR EN

PROFESSIONAL PRACTICE III PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IYP202 PROFESSIONAL PRACTICE III 4 8 4 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Hayatı tehlikeye düşüren durumlarda hastane öncesi ve hastane acillerinde yaşam kurtarıcı tıbbi girişimlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği; Kamu veya özel kuruluşlardaki Acil Yardım birimlerinde ve ambulans servislerinde teoride gördükleri bilgileri uygulamaya aktarma becerisi kazandırarak öğrencilerin alanlarıyla ilgili yerinde yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Erişkin, çocuk ve bebek temel yaşam desteği uygular.
İleri yaşam desteği ihtiyacını belirler.
Kardiyak arrestti tanır.
Defibrilasyon işlemi yapar.
EKG' yi analiz eder.
Özel durumlarda CPR ihtiyacını bilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
2 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
3 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
4 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
5 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
6 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
7 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
10 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
11 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
12 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
13 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
14 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
15 Meslek derslerinin tamamlanması İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

YAVUZ S. Yavuz G. ‘Paramedikler için Hastane Öncesi Acil Tıp’ Ankara Nobel Tıp Kitapevi 1. baskı Ankara 2017
GÜL M. ‘ Hastane Öncesin Acil tıp ve Paramedik ‘ İstanbul Tıp Kitapevi 1. Baskı İstanbul 2019
DAĞLI R. ‘ Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Yaklaşımlar Ema Tıp Kitapevi İstanbul 2016
ALTUNTAŞ M. ' Paramedik-Acil Bakım İlkeleri ve Uygulamalar' Nobel Kitapevi 1. Baskı Ankara Eylül 2021

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
2
Is capable, in an emergency patient evaluation.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
We believe in the philosophy of emergency care.
2
Knows how to improve the quality of emergency health services.
3
Have knowledge about quality standards in emergency health services.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
2
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
3
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
4
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
2
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
2
National and universal values​​, intellectual and social aspects of principle develops itself.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
2
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
2
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
3
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
4
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
5
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
6
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 14 8 112
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 14 4 56
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 210
Total Workload of the Course Unit 210
Workload (h) / 25.5 8,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0