TR EN

EMERGENCY PATIENT CARE IV PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IYP204 EMERGENCY PATIENT CARE IV 4 4 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere Acil Yardım kapsamında karşılaşabilecekleri hastalıklar hakkında temel bilgi verilmesi ve mesleki yaşamlarında karşılaşabilecekleri her sorunun üstesinden gelebilme güveni ve becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu ders; Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek, NRP uygulamak, Yenidoğan Bakımı, Özel Bakım Gerektiren Durumlara Müdahale, Bebek ve Çocuklarda Temel Yaşam Desteği, İleri Yaşam Desteği Sağlamak, Pediatri de Solunum Değerlendirmesi, Pediatride Çevresel Acillere Müdahale, Pediatride Kalp Hastalıklarını yaklaşımı ve Kardiyak ritimlere müdahaleyi içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pediatride hastayı değerlendirir.
Pediatrik hastayı tanır.
Pediatrik hastalıkları tanır.
Pediatrik hastalarda temel ve ileri yaşam desteği sağlar.
Pediatride acil durumları analiz eder.
Pediatrik hastalarda gerekli iletişim becerilerini kullanır.
Yenidoğan bakımı yapar.
Pediatride kardiyak ritimlere müdahale eder.
Pediatri de çevresel acilleri uygun müdahale planı yapar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Doğum evresi sonrası yenidoğan- NRP Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
2 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Doğum evresi sonrası yenidoğan bakımı- Yenidoğan değerlendirilmesi Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
3 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Özel Bakım Gerektiren Yenidoğan Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
4 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Yenidoğanın Resüsitasyonu Ders/ Vaka analizi
5 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Bebek ve çocuklarda temel yaşam desteği Ders/ Vaka analizi
6 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Bebek ve çocuklarda ileri yaşam desteği Ders/ Vaka analizi
7 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Solunumun değerlendirilmesi ve solunum acilleri Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Çevresel Aciller I- Geri Döndürülebilen Nedenlere Müdahale Ders/ Vaka analizi
10 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Çevresel Aciller II-Nörolojik Aciller Ders/ Vaka analizi
11 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Kalp Hastalıkları Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
12 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Ritimler Bradikardi- SVT Ders/ Vaka analizi
13 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Ritimler VT-VF-Asistol-NEA Ders/ Vaka analizi
14 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Diğer Aciller Zehirlenmeler Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
15 Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi Pediatride Diğer Aciller İstismar Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

YAVUZ S. Yavuz G. ‘Paramedikler için Hastane Öncesi Acil Tıp’ Ankara Nobel Tıp Kitapevi 1. baskı Ankara 2017
GÜL M. ‘ Hastane Öncesin Acil tıp ve Paramedik ‘ İstanbul Tıp Kitapevi 1. Baskı İstanbul 2019
DAĞLI R. ‘ Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Yaklaşımlar Ema Tıp Kitapevi İstanbul 2016
ALTUNTAŞ M. ' Paramedik-Acil Bakım İlkeleri ve Uygulamalar' Nobel Kitapevi 1. Baskı Ankara Eylül 2021
Edward E. (2000). Cornwell III. Initial Approach to Trauma Patient.: Tintinalli JE, Ruiz E, KromeRL, eds. Emergency Medicine: A comprehensive Study Guide, 5th ed. New York: McGrawHill: 1609-1613

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
2
Is capable, in an emergency patient evaluation.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
We believe in the philosophy of emergency care.
2
Knows how to improve the quality of emergency health services.
3
Have knowledge about quality standards in emergency health services.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
2
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
3
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
4
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
2
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
2
National and universal values​​, intellectual and social aspects of principle develops itself.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
2
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
2
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
3
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
4
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
5
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
6
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 104
Total Workload of the Course Unit 104
Workload (h) / 25.5 4,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0