Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IYP209 | PROFESSIONAL PRACTICES II | 3 | 8 | 4 | 8 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İlk ve Acil Yardım mesleğine yönelik verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli İlk ve Acil Yardım Teknikeri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği; Kamu veya özel kuruluşlardaki Acil Yardım birimlerinde ve ambulans servislerinde teoride gördükleri bilgileri uygulamaya aktarma becerisi kazandırarak öğrencilerin alanlarıyla ilgili yerinde yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Erişkin, çocuk ve bebek temel yaşam desteği uygular. |
İleri yaşam desteği ihtiyacını belirler. |
Kardiyak arrestti tanır. |
Defibrilasyon işlemi yapar. |
EKG' yi analiz eder. |
Özel durumlarda CPR ihtiyacını bilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
2 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
3 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
4 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
5 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
6 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
7 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
10 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
11 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
12 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
13 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
14 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
15 | Meslek derslerinin tamamlanması | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
GÜL M. ‘ Hastane Öncesin Acil tıp ve Paramedik ‘ İstanbul Tıp Kitapevi 1. Baskı İstanbul 2019 |
DAĞLI R. ‘ Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Yaklaşımlar Ema Tıp Kitapevi İstanbul 2016 |
ALTUNTAŞ M. ' Paramedik-Acil Bakım İlkeleri ve Uygulamalar' Nobel Kitapevi 1. Baskı Ankara Eylül 2021 |
Uygulama Föyü |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Staj Yönetmeliği |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
|
||||||
2 |
Is capable, in an emergency patient evaluation.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
We believe in the philosophy of emergency care.
|
||||||
2 |
Knows how to improve the quality of emergency health services.
|
||||||
3 |
Have knowledge about quality standards in emergency health services.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
|
||||||
2 |
Applies the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
||||||
3 |
Evaluates the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
||||||
4 |
It records the principles of preventive and therapeutic emergency care.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
|
||||||
2 |
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
|
||||||
2 |
National and universal values, intellectual and social aspects of principle develops itself.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
|
||||||
2 |
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
|
||||||
2 |
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
|
||||||
3 |
In emergency situations, ensures appropriate transportation of the patient to the emergency room.
|
||||||
4 |
In case of emergency, appropriately plans the first and emergency aid techniques for the injured person.
|
||||||
5 |
Manages first and emergency aid techniques appropriately for the injured person in case of emergency.
|
||||||
6 |
In case of emergency, properly applies first and emergency aid techniques to the injured person.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 14 | 8 | 112 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 210 |
Total Workload of the Course Unit | 210 | ||
Workload (h) / 25.5 | 8,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |