Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
FTP204 | THE OCCUPATIONAL THERAPY | 4 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolünü açıklamak, performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemlerini tanımlamak, uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermek amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü, günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve eğitimi, Transfer aktiviteleri prensip ve uygulamaları, duyu-motor bütünlemesi değerlendirmeleri ve tedavisi gibi başlıklar ders içeriğini oluşturur. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İş ve uğraşı tedavisindeki (ergoterapi) genel performansı tanımlar. |
İş-uğraşı (ergoterapi) performansı alanlarında temel değerlendirmeleri kullanır. |
İş-uğraşı tedavisinin (ergoterapi) temel prensiplerini farklı problemi olan hastalara özgü geliştirir. |
Değerlendirme sonuçlarına göre iş-uğraşı tedavi (ergoterapi) yaklaşımlarını temel düzeyde uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
2 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Günlük Yaşam Aktiviteleri değerlendirilmesi | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
3 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Günlük Yaşam Aktiviteleri değerlendirilmesi ve pratik uygulanması | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
4 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Günlük Yaşam Aktiviteleri eğitimi | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
5 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Transfer Aktiviteleri Biomekaniksel Prensipler | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
6 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Transfer Aktivitelerinde pratik uygulama-1 | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
7 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Transfer Aktivitelerinde pratik uygulama-2 | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | El değerlendirmeleri | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
10 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | El rehabilitasyonu | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
11 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Duyu değerlendirmesi, Duyu tedavisi | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
12 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Duyu bütünlemesi değerlendirme ve tedavi yöntemleri-1 | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
13 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Duyu bütünlemesi değerlendirme ve tedavi yöntemleri-2 | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
14 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri-1 (Hemipleji, Serebral Palsi, Zihinsel engelli, Romatoloji, Az Gören vs.) | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
15 | Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar | Farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri-2 (Hemipleji, Serebral Palsi, Zihinsel engelli, Romatoloji, Az Gören vs.) | İnteraktif Sunum, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
H. Kayıhan(1999), Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23, Ankara. |
Occupational Therapy with Children: Understanding Children's Occupations and Enabling Participation. (2006). Birleşik Krallık: Wiley. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Containing up to date information in the field of physiotherapy lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All applications related to the field of physiotherapy according to the technique can.
|
5 | |||||
2 |
Gained in the field of physiotherapy, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
|
5 | |||||
2 |
Physiotherapy encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge acquired in the field of physiotherapy and skills to critically evaluate them.
|
4 | |||||
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Issues related to the field of physiotherapy have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
3 | |||||
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Physiotherapy related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
5 | |||||
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
|
5 | |||||
3 |
It may work with other health care disciplines.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 122 |
Total Workload of the Course Unit | 122 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |