TR EN

İŞ UĞRAŞI TEDAVİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTP204 İŞ UĞRAŞI TEDAVİLERİ 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolünü açıklamak, performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemlerini tanımlamak, uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermek amaçlanmaktadır.
İçerik: Takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü, günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve eğitimi, Transfer aktiviteleri prensip ve uygulamaları, duyu-motor bütünlemesi değerlendirmeleri ve tedavisi gibi başlıklar ders içeriğini oluşturur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İş ve uğraşı tedavisindeki (ergoterapi) genel performansı tanımlar.
İş-uğraşı (ergoterapi) performansı alanlarında temel değerlendirmeleri kullanır.
İş-uğraşı tedavisinin (ergoterapi) temel prensiplerini farklı problemi olan hastalara özgü geliştirir.
Değerlendirme sonuçlarına göre iş-uğraşı tedavi (ergoterapi) yaklaşımlarını temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü İnteraktif Sunum, Soru-cevap
2 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Günlük Yaşam Aktiviteleri değerlendirilmesi İnteraktif Sunum, Soru-cevap
3 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Günlük Yaşam Aktiviteleri değerlendirilmesi ve pratik uygulanması İnteraktif Sunum, Soru-cevap
4 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Günlük Yaşam Aktiviteleri eğitimi İnteraktif Sunum, Soru-cevap
5 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Transfer Aktiviteleri Biomekaniksel Prensipler İnteraktif Sunum, Soru-cevap
6 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Transfer Aktivitelerinde pratik uygulama-1 İnteraktif Sunum, Soru-cevap
7 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Transfer Aktivitelerinde pratik uygulama-2 İnteraktif Sunum, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar El değerlendirmeleri İnteraktif Sunum, Soru-cevap
10 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar El rehabilitasyonu İnteraktif Sunum, Soru-cevap
11 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Duyu değerlendirmesi, Duyu tedavisi İnteraktif Sunum, Soru-cevap
12 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Duyu bütünlemesi değerlendirme ve tedavi yöntemleri-1 İnteraktif Sunum, Soru-cevap
13 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Duyu bütünlemesi değerlendirme ve tedavi yöntemleri-2 İnteraktif Sunum, Soru-cevap
14 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri-1 (Hemipleji, Serebral Palsi, Zihinsel engelli, Romatoloji, Az Gören vs.) İnteraktif Sunum, Soru-cevap
15 Literatür taraması, yazılı ve görsel kaynaklar Farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri-2 (Hemipleji, Serebral Palsi, Zihinsel engelli, Romatoloji, Az Gören vs.) İnteraktif Sunum, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

H. Kayıhan(1999), Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23, Ankara.
Occupational Therapy with Children: Understanding Children's Occupations and Enabling Participation. (2006). Birleşik Krallık: Wiley.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
5
2
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
5
2
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
3
2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
5
2
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
5
3
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 5 3 15
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0