TR EN

ENTREPRENEURSHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SBP220 ENTREPRENEURSHIP 3 4 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Gelecekte işletmelerde yönetici olarak görev alacak ya da tek başına girişimcilik faaliyetinde bulunacak öğrencilere yönelik girişimciliğin temel hususlarını genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri analiz etme

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Gelecekte işletmelerde yönetici olarak görev alacak ya da tek başına girişimcilik faaliyetinde bulunacaklar girişimciliğin temel hususlarını bilir.
KOBİ’lerin ekonomik ve sosyal sisteme katkılarını bilir.
Girişimcilikte başarısızlık faktörlerini bilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Anlatım Girişimcilik ve Girişimcilik Süreçleri Sözlü anlatım / soru-cevap
2 Literatür Taraması Girişimcilikte Yaratıcılık (Tasarım) Sözlü anlatım / soru-cevap
3 Literatür Taraması Girişimcilikte İnovasyon Sözlü anlatım / soru-cevap
4 Literatür Taraması Girişim Finansmanı Sözlü anlatım / soru-cevap
5 Literatür Taraması İş Kurma ve İş Planı Sözlü anlatım / soru-cevap
6 Literatür Taraması İş Planının Hazırlanmasında Çevresel Faktörler ve Piyasa Analizi Sözlü anlatım / soru-cevap
7 Literatür Taraması Pazarlama Planı Sözlü anlatım / soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Üretim Planı Sözlü anlatım / soru-cevap
10 Literatür Taraması Yönetim Planı Sözlü anlatım / soru-cevap
11 Literatür Taraması Finans Planı Sözlü anlatım / soru-cevap
12 Literatür Taraması Risk Analizi Sözlü anlatım / soru-cevap
13 Literatür Taraması İş Planının Değerlendirilmesi Sözlü anlatım / soru-cevap
14 Literatür Taraması İş Planı Geliştirme Sözlü anlatım / soru-cevap
15 Soru- Cevap İş Planı Geliştirme Sözlü anlatım / soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Top, S. (2015). Girişimcilik Keşif Süreci, Beta Yayınevi.
Dinçel, S. (2019). Girişimcilik. Togan Yayincilik.
Schaper, M. (2016). Making Ecopreneurs: Developing Sustainable Entrepreneurship. Taylor & Francis.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 4 200
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
2
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with the physician on a team.
2
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
2
Can gain proficiency in computer usage skills.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains competence in applying hygiene rules.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
2
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 106
Total Workload of the Course Unit 106
Workload (h) / 25.5 4,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0