Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
CGP107 | COMMUNICATION WITH CHILD | 1 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Çocukla İletişim dersini alan öğrencilerin; iletişim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri, iletişi kurmanın önemini, çocuklarla doğru iletişim kurmanın yollarını kavramaları amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Ders içeriği; iletişim ile ilgili temel kavramlar, anne-baba-çocuk iletişiminin önemi, anne baba tutumlarını kavrama ve doğru iletişim kurmanın teknikleri, bağlanma ve kopma, boşanma, özel gereksinimli çocuklar ve iletişim konularından oluşmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İletişim sürecinin temel kavramlarını ve ilkelerini tanımlar. |
İletişim engellerini açıklar. |
Çocuklarla etkili ve sağlıklı iletişim kurma tekniklerini uygular. |
Çocuklarla iletişim kurarken mesleki etik kurallara uygun davranır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | İletişimin Tanımı ve Tarihçesi | Yazılı-görsel kaynaklar |
2 | - | Etkili İletişim | Yazılı-görsel kaynaklar |
3 | - | İletişim Yolları | ÇYazılı-görsel kaynaklar |
4 | - | Çocukla İletişimde Dikkat Edilmesi Gerekenler | Yazılı-görsel kaynaklar |
5 | - | Dinleme Çeşitleri | Yazılı-görsel kaynaklar |
6 | - | Anne Baba ve Çocuk İletişimi | Yazılı-görsel kaynaklar |
7 | - | Genel Tekrar | Yazılı-görsel kaynaklar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Bağlanma ve Kopma | Yazılı-görsel kaynaklar |
10 | - | Bağlanma Türleri | Yazılı-görsel kaynaklar |
11 | - | Baba ve Çocuk İlişkisi | Yazılı-görsel kaynaklar |
12 | - | Anne Baba ve Çocuk İlişkisi | Yazılı-görsel kaynaklar |
13 | - | Boşanma | Yazılı-görsel kaynaklar |
14 | - | Özel Gereksinimli Çocuklar ve İletişim | Yazılı-görsel kaynaklar |
15 | - | Genel tekrar | Yazılı-görsel kaynaklar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Çağdaş, A. (2002). Anne-baba çocuk iletişimi. Türkiye: Nobel. |
Keskin, S. P. (2009). Çocuklarla Doğru İletişim. Türkiye: Boyut Yayın Grubu. |
Yavuzer, H. (2017). Ana-Baba Okulu. Türkiye: Remzi Kitabevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
|
3 | |||||
2 |
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
|
4 | |||||
3 |
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
About child development and education requirements of their profession may realize.
|
2 | |||||
2 |
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
|
2 | |||||
2 |
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
|
5 | |||||
2 |
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
|
3 | |||||
3 |
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
|
1 | |||||
4 |
Have the ability to communicate effectively with children.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
|
2 | |||||
2 |
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
|
4 | |||||
3 |
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
|
3 | |||||
2 |
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
|
4 | |||||
3 |
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop creative thinking skills.
|
4 | |||||
2 |
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
|
4 | |||||
3 |
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 6 | 36 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 96 |
Total Workload of the Course Unit | 96 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |