Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
CGP201 | PRACTICE IN PRESCHOOL I | 3 | 8 | 4 | 10 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MERVE MERCAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama dersinin amacı, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya dökerek mesleki deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders; öğrencilerin etkinlik planı hazırlayarak, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yaparak deneyim kazanmaları sürecini içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Okul öncesi eğitimin çocuklar için önemini açıklar. |
Okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen ve diğer personelle işbirliği yapar. |
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik etkinlik planlar. |
Planladığı uyguladıktan sonra değerlendirir. |
Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik, drama, matematik, fen vb. etkinlik çeşitlerini uygular. |
çocukların fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini gözlemler ve değerlendirir. |
Aileler ve çocuklarla etkili iletişim kurar. |
Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocukların gelişimsel ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir. |
Okul öncesi eğitim kurumunun dinamiklerini ve işleyişini kavrar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Etkinlik Planı Oluşturma | Okul öncesi çocukları için hazırlanan programı tanımak, uygulama için gerekli prosedürleri tamamlamak | Uygulama |
2 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
3 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
4 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
5 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
6 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
7 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
10 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
11 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
12 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
13 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
14 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
15 | Etkinlik Planı Oluşturma | O.Ö.E.Programına uygun hazırlanan etkinlikleri uygulamak ve öğretmenle işbirliği yapmak | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
MEB,(2013). Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı, Ankara. |
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı, Okul Öncesi Eğitim Programı, 2013 |
MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Meb Basımevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Child Development in related fields also have knowledge of regulations and procedures to be.
|
5 | |||||
2 |
Preschool special education on the topics of education and comprehension skills required to win.
|
5 | |||||
3 |
Explains the developmental periods, psychological, cognitive and social development processes of normally developing children and children with special needs.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
About child development and education requirements of their profession may realize.
|
5 | |||||
2 |
Child development and learning methods and techniques on the training can be explained.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies potential problems related to child development and plans the necessary research for these problems.
|
4 | |||||
2 |
Critically evaluates the programs implemented in pre-school education institutions.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Implements educational programs and activities that support the development of preschool children.
|
5 | |||||
2 |
Plans and implements an appropriate education program for children aged 0-6, taking into account the developmental characteristics of children in pre-school and special education.
|
5 | |||||
3 |
Knows childhood diseases and provides first aid in situations requiring emergency intervention.
|
1 | |||||
4 |
Have the ability to communicate effectively with children.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies on Child Development.
|
5 | |||||
2 |
Uses knowledge, skills and competencies in the field of child development with a professional approach, in light of ethical principles and in accordance with legal frameworks.
|
5 | |||||
3 |
He/she carries out a given task independently, using his/her basic knowledge about child development.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develops an attitude and attitude that is open to learning regarding lifelong personal and professional development.
|
4 | |||||
2 |
Evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field of child development with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she shares his/her thoughts and solution suggestions regarding the problems with experts and non-experts on the subjects related to his/her field.
|
4 | |||||
2 |
Informs relevant individuals and institutions by using the basic knowledge and skills he/she has on issues related to child development; conveys his/her thoughts and solution suggestions for problems in written and verbal form.
|
5 | |||||
3 |
He/she is sensitive to the events on the agenda of society and the world in his/her field and follows the developments.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop creative thinking skills.
|
5 | |||||
2 |
Ability to work in collaboration with other disciplines has the experience.
|
4 | |||||
3 |
External appearance, demeanor, attitude and behavior exemplifies the community.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 10 | 8 | 80 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 255 |
Total Workload of the Course Unit | 255 | ||
Workload (h) / 25.5 | 10 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 10,0 |