Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
OPP201 | PROFESSIONAL PRACTICE I | 3 | 8 | 4 | 10 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Gözlük camlarını tanıyabilme, görme kusurlarının özelliklerini ve farklı yazılış şekilleriyle transpozelerini kavrayabilme, gözlük camlarının çerçeveye montajı için kullanıcıya ait pupilla ve montaj yüksekliği ölçülerini elde ve dijital pupillametre kullanarak alabilme, gözlük camlarını, elmasla kesebilme ve el taşında işleyerek kapalı çerçeveye montajını yapabilme, gözlük çerçevelerinin özelliklerini, ölçümlerini ve çeşitlerini kavrayarak yüze göre seçimini ve ayarlarını yapabilme, camları fokometre kullanım tekniğini kavrayarak ölçebilme, görme kusurlarının özelliklerini ve farklı yazılış şekilleriyle transpozelerini kavrayabilme, gözlük çerçevelerinin özelliklerini, ölçümlerini ve çeşitlerini kavrayarak yüze göre seçimini ve ayarlarını yapabilme dersin amaçları arasındadır. |
Contents of the Course Unit: | Gözlüğün tanımı, tarihçesi ve kullanım alanları. Optisyenin tanımı, görevleri ve yetkileri. Gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan hammaddeler ve özellikleri. Gözlük çerçevelerinin düşey ve yatay eksende denge konumuna getirilmesi ve insan yüzüne göre ayarlanması. Gözlük çerçevelerinin ölçümleri, kısımları, yüze göre seçimi. Merceklerin diyoptrik güçleri, fokus noktası ve fokus mesafeleri, merceklerin genel sınıflandırılması. Mineral ve organik merceklerin tanınması. Mercek çeşitleri, merceklerin termal, fiziksel ve kimyasal özellikleri. Konveks ve Konkav merceklerin özellikleri, kullanım alanları, sferik (küresel) ve silindirik merceklerin özellikleri ve çeşitleri. Reaksiyon kusurlarına göre merceklerin kullanıldığı yerler. Merceklerin marküllenmesi, çizilmesi, tıraşlanması ve kesme çalışmaları, merceklere kenar tıraşlanmasının yapılması ve gözlük çerçevelerine montaj aşamaları. Fokometrenin tanınması ve kullanımı, merceklerin diyoptrik güçlerinin bulunması, optik merkez tayini gibi konular bu dersin içeriği niteliğindedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pratik yapar. |
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözer. |
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini tanımlar. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
Optik ölçümler ve göz muayenesi hakkında sahip olduğu bilgileri saptar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Meslek derslerinin tamamlanması | Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. | Uygulama |
2 | Meslek derslerinin tamamlanması | Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. | Uygulama |
3 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. | Uygulama |
4 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | Uygulama |
5 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. | Uygulama |
6 | Meslek derslerinin tamamlanması | Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | Uygulama |
7 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. | Uygulama |
10 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. | Uygulama |
11 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. | Uygulama |
12 | Meslek derslerinin tamamlanması | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. | Uygulama |
13 | Meslek derslerinin tamamlanması | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. | Uygulama |
14 | Meslek derslerinin tamamlanması | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. | Uygulama |
15 | Meslek derslerinin tamamlanması | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
1. Ders Notları |
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ STAJ YÖNERGESİ. https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/stajyonergesi_05_04_2023.pdf |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Optician profession is equipped with the theoretical and practical knowledge. Optician terminology, health legislation, health Iaw has the knowledge and equipment. Optician profession within the framework of ethical rules, shall exercise the duties and fulfilling their responsibilities. Program graduates in the private sector can directorate responsible in opticianry institution or the institution have the right to become an Optician.
|
5 | |||||
2 |
Basic epidemiological concepts and professional practice in learning to use these concepts appropriately. Optician about the professional is knowledgeable about the powers and responsibilities.
|
5 | |||||
3 |
Eyeglasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.). Has information about the basic vision devices.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic vision devices prescribed by the selection and preparation of sales to provide adaptation to the user.
|
4 | |||||
2 |
Prescription glasses and contact lens diopters to measure and make the necessary settings for the installation.
|
3 | |||||
3 |
Glasses for the preparation of the necessary equipment, tools and machines to use.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The interdisciplinary team work, social responsibility, having to be enterprising individuals.
|
0 | |||||
2 |
Opticians opticianry the computer programs used in the program are used in an effective manner.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turkish language knowledge and ability to use professional development to follow the contemporary level of professional knowledge of foreign languages is to educate individuals.
|
0 | |||||
2 |
Improving the social and cultural sense, to be aware of individual awareness.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Of the obligations to be fulfilled successfully and correctly.
|
3 | |||||
2 |
Knowing the risks to the health sector and industry make the right decisions.
|
3 | |||||
3 |
Health sector and the sector's risk requires knowing the true teamwork in the unit, compatible and effective to çalışır.al.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regular training programs for professional and personal development will follow.
|
4 | |||||
2 |
Optician keeps track of current events related to the industry.
|
5 | |||||
3 |
Regarding Optician keeps pace with national and international developments.
|
4 | |||||
4 |
The official institutions of health care institutions is subject knows.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients and relatives will communicate correctly with.
|
4 | |||||
2 |
Issues of workplace privacy and patient confidentiality is authoritative.
|
4 | |||||
3 |
Information about the effective use of communication technologies.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Is knowledgeable about the health care industry.
|
4 | |||||
2 |
Terminology specific to the health sector is dominant.
|
4 | |||||
3 |
Health ethics in the context of universal ethical values by internalizing the work and knows that they need to act.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 200 |
Total Workload of the Course Unit | 200 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |