Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
OPP203 | OPTICIANRY II | 3 | 4 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. CİHAT GÜLERYÜZ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Optisyenlikte kullanılan cihazların aktif biçimde kullanılması bu dersin amacıdır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği; tek odalı merceklerin gözlük çerçevesine montajı ve gözlük yapımı, silindirik merceklerin gözlük çerçevesine montajı ve aks tayini, gözlük çerçevelerinin insan yüzüne ayarlanması, gözün görme ekseninin gözlük çerçevesi üzerine düşen izdüşümünün vertikal ve horizantal eksende işaretlenmesi, odak noktası alma usulleri, tek ve çok odaklı mercekler için gözden odak noktası alma usulleri, pupilla mesafesinin ölçüm şekilleri, Bifocal merceklerin çeşitleri, üretim aşamaları, segment yapısı, visible ve invesible tip bifocal mercekler, bifocal, trifocal ve progresive merceklerin tanımı ve montajı, bifocal, trifocal ve progresivve merceklerin yapısal özellikleri, merceklerin yüzeysel işlemleri, işaretleme, blokaj, genaratörleme, düzgünleştirme, polisaj ve temizleme, merceklerin kenar formları ve biçimleri, gözlük cam ve çerçevelerinin çeşitlerine göre kullanım alanları, merceklerin verteks güçleri ve foküs mesafesi ve yüzeysel dioptri güçleri, mercek traşlama disklerinin yapısı, özellikleri ve çeşitleri, çeşitli hammaddelerden yapılmış çerçevelere mercek montaj usulleri, merceklerin geometrik ve optik merkezleri şeklinde sıralanabilir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Farklı gözlük reçetesi yazılışlarını bilme, reçete verilerini kontrol edebilme ve reçeteye uygun gözlük camı seçimi yapabilir. |
Reçete verilerine göre, hem el taşında hem de kalıplı, kalıpsız otomatik cam kesme makinasında kapalı ve misinalı çerçeveye cam montajı yapabilir. |
Merceklerdeki yansıma kavramını ve yansıma önleyici kaplamaların özelliklerini bilerek gözlük seçimiyle ilgili hizmet sunumunda kullanabilir. |
Reçete verilerine göre, hem el taşında hem de kalıplı, kalıpsız otomatik cam kesme makinesinde kapalı ve misinalı çerçeveye cam montajı yapabilir. |
Yüksek diyoptrili merceklerin dezavantajlarını azaltmak için üretilen gözlük camı çeşitlerini bilerek gözlük seçimi ve montajıyla ilgili hizmet sunumunda kullanabilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | KAYNAK TARAMA | Teorik: Gözlük camlarının çerçeveye takılması, gözlük camı biçimleri, gözlük camlarındaki kenar formları, reçete yazım kuralları ve adisyon kavramı, reçetenin doğrulanması ve veri kontrolü, reçete verileri doğrultusunda gözlük camı ve çerçevesi seçimi, gözlük cam ve çerçevelerinin fiyatlandırılması,gözlük ve cam çerçevelerine ilişkin standartlar, Uygulama: el taşında, metal çerçeveye, SPH Cam Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
2 | KAYNAK TARAMA | Teorik: Tek odalı merceklerin gözlük çerçevesine montajı ve gözlük yapımı, lenslerin aynı ve farklı meridyenlerindeki diyoptrik güçleri, Uygulama: el taşında plastik çerçeveye PL-CYL cam montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
3 | KAYNAK TARAMA | Teorik: Sferik ve silindirik merceklerin gözlük çerçevesine montajı ve aks tayini, gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü, reçete verilerine uygun gözlük camı seçimi, Uygulama: el taşında, misinalı çerçeveye SPH CYL Cam Montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
4 | KAYNAK TARAMA | Teorik: santrasyon ve desantrasyon prizmatik etki, istenmeyen prizmatik etki Uygulama: el taşında, misinalı çerçeveye SPH CYL cam montajı; el taşında, misinalı çerçeveye MİKST cam montajı; | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
5 | KAYNAK TARAMA | Teorik: Gözün görme ekseninin gözlük çerçevesi üzerine düşen izdüşümünün vertikal ve horizantal eksende işaretlenmesi, yatay ve dikey merkezleme yöntemleri, odak noktası alma usulleri, Uygulama: dijital fokometrenin tanıtılması, kullanımı, kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinesinin tanıtılması ve kullanma yöntemleri Otomatik merkezleme ünitesinde desantrasyon uygulaması, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
6 | KAYNAK TARAMA | Teorik: merceklerde absorbsiyon ve absorbsiyon sağlayan camlar, Uygulama: kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında tam metal çerçeveye cam montajı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
7 | KAYNAK TARAMA | Teorik: elektromanyetik spektrumda ultraviyole ışın, çeşitleri, özellikleri, UV'nin göze olan etkileri ve korunma yöntemleri Uygulama: kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında plastik çerçeveye cam montajı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | KAYNAK TARAMA | Teorik: gözlük camlarında yansımalar, yansıma önleyici kaplamalar ve özellikleri, kaplama çeşitleri, Uygulama: misinalı çerçeveye cam montajı yapma, kanal açma makinesinin kullanımı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
10 | KAYNAK TARAMA | Teorik: Bifocal merceklerin çeşitleri, üretim aşamaları, segment yapısı, visible ve invesible tip bifocal mercekler, Bifocal, trifocal ve progresive merceklerin tanımı ve montajı, bifocal, trifocal ve progresivve merceklerin yapısal özellikleri, yüksek indisli lensler, Uygulama: verilen reçeteye uygun, yüz ölçülerine göre kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında tam metal çerçeveye cam montajı | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
11 | KAYNAK TARAMA | Teorik: Asferik ve Lentiküler lensler Uygulama: verilen reçeteye uygun, yüz ölçülerine göre kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında plastik çerçeveye cam montajı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
12 | KAYNAK TARAMA | Teorik: Gözlük çerçevelerinin insan yüzüne ayarlanması, gözün görme ekseninin gözlük çerçevesi üzerine düşen izdüşümünün vertikal ve horizantal eksende işaretlenmesi, odak noktası alma usulleri, pupilla mesafesinin ölçüm şekilleri, Uygulama: verilen reçeteye uygun, yüz ölçülerine göre kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında misinalı çerçeveye cam montajı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
13 | KAYNAK TARAMA | Teorik: lens aberasyonları, ,polisaj ve temizleme, Merceklerin kenar formları ve biçimleri, gözlük cam ve çerçevelerinin çeşitlerine göre kullanım alanları, Uygulama: verilen reçeteye uygun, yüz ölçülerine göre kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında misinalı çerçeveye cam montajı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
14 | KAYNAK TARAMA | Teorik: teorik konuların genel tekrarı Uygulama: verilen reçeteye uygun, yüz ölçülerine göre kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında tam metal, plastik ve misinalı çerçeveye cam montajı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
15 | KAYNAK TARAMA | Teorik: teorik konuların genel tekrarı Uygulama: verilen reçeteye uygun, yüz ölçülerine göre kalıplı ve kalıpsız otomatik cam kesme makinasında tam metal, plastik ve misinalı çerçeveye cam montajı, | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kayın, N., "Optalmik Optisyenin Meslek Kitabı"., Kitap No:4., ISBN 975-97172-9-8 |
Bulut, M., & Servisi, A. B. (2004). Türkiye'de gözlük sektörü. İstanbul Ticaret Odası. |
Kuru Mutlu, H. (2017). Optik gözlüklerin reçeteye göre olası kusurlarının belirlenmesi, fizik ve optisyenlik açısından değerlendirilmesi. |
Jalie, M. (1972). The principles of ophthalmic lenses. Association of Dispensing Opticians. |
Bohne, W. (1895). Hand-book for Opticians: A Treatise on the Optical Trade, and its Mechanical Manipulations. author with AB Griswold & Company. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Optician profession is equipped with the theoretical and practical knowledge. Optician terminology, health legislation, health Iaw has the knowledge and equipment. Optician profession within the framework of ethical rules, shall exercise the duties and fulfilling their responsibilities. Program graduates in the private sector can directorate responsible in opticianry institution or the institution have the right to become an Optician.
|
5 | |||||
2 |
Basic epidemiological concepts and professional practice in learning to use these concepts appropriately. Optician about the professional is knowledgeable about the powers and responsibilities.
|
5 | |||||
3 |
Eyeglasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.). Has information about the basic vision devices.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic vision devices prescribed by the selection and preparation of sales to provide adaptation to the user.
|
5 | |||||
2 |
Prescription glasses and contact lens diopters to measure and make the necessary settings for the installation.
|
5 | |||||
3 |
Glasses for the preparation of the necessary equipment, tools and machines to use.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The interdisciplinary team work, social responsibility, having to be enterprising individuals.
|
0 | |||||
2 |
Opticians opticianry the computer programs used in the program are used in an effective manner.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Turkish language knowledge and ability to use professional development to follow the contemporary level of professional knowledge of foreign languages is to educate individuals.
|
0 | |||||
2 |
Improving the social and cultural sense, to be aware of individual awareness.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Of the obligations to be fulfilled successfully and correctly.
|
5 | |||||
2 |
Knowing the risks to the health sector and industry make the right decisions.
|
5 | |||||
3 |
Health sector and the sector's risk requires knowing the true teamwork in the unit, compatible and effective to çalışır.al.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Regular training programs for professional and personal development will follow.
|
4 | |||||
2 |
Optician keeps track of current events related to the industry.
|
0 | |||||
3 |
Regarding Optician keeps pace with national and international developments.
|
5 | |||||
4 |
The official institutions of health care institutions is subject knows.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patients and relatives will communicate correctly with.
|
0 | |||||
2 |
Issues of workplace privacy and patient confidentiality is authoritative.
|
5 | |||||
3 |
Information about the effective use of communication technologies.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Is knowledgeable about the health care industry.
|
5 | |||||
2 |
Terminology specific to the health sector is dominant.
|
5 | |||||
3 |
Health ethics in the context of universal ethical values by internalizing the work and knows that they need to act.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 158 |
Total Workload of the Course Unit | 158 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |