Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF105 | ORGANIC CHEMISTRY | 1 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN TÜZÜNER |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Organik kimyadaki temel kavramlar, organik bileşikleri oluşturan fonksiyonel gruplar, izomerizm, canlıların yapısında bulunan organik bileşikler ve diş hekimliğinde kullanılan organik bileşikler hakkında bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Organik kimyaya giriş, organik bileşiklerin sınıflandırılması, atomun yapısı, kimyasal bağlar, karbon atomunun yapısı, organik moleküllerin ayrılması, saflaştırılması, miktar tayini yöntemleri, organik reaksiyon tipleri, alifatik hidrokarbonlar, izomerizm, aromatik hidrokarbonlar, fonksiyonel gruplar; alkoller, fenoller, eterler, esterler, aldehitler, ketonlar, karboksilik asitler, aminler, amidler, karbonhidrat yapısı, lipit yapısı, aminoasit, protein yapısı, nükleik asitlerin yapısı, polimerler |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
1. Organik kimya ile ilgili temel kavramları açıklar. 2. Organik bileşikleri oluşturan fonksiyonel grupların özelliklerini sıralar. 3. İzomeri kavramını tanımlar. 4. Organizmadaki önemli organik bileşikleri tanır. 5. Organik kimya ile diğer disiplinler arasında ilişki kurar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Okuma | Organik Kimyaya Giriş – Atomun yapısı, Periyodik Tablo | Anlatım, sunum |
2 | Literatür tarama, Okuma | Organik Kimyanın Temelleri - Kimyasal Bağlar, Hibritleşme, Molekül Geometrisi | Anlatım, sunum |
3 | Literatür tarama, Okuma | Organik Kimyanın Temelleri – İzomerizm | Anlatım, sunum |
4 | Literatür tarama, Okuma | Organik Reaksiyon Tipleri | Anlatım, sunum |
5 | Literatür tarama, Okuma | Alifatik Hidrokarbonlar (Alkanlar, Alkenler ve Alkinler) | Anlatım, sunum |
6 | Literatür tarama, Okuma | Aromatik Hidrokarbonlar | Anlatım, sunum |
7 | Literatür tarama, Okuma | Fonksiyonel Gruplar; Alkoller, Fenoller, Eterler, Esterler | Anlatım, sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Okuma | Fonksiyonel Gruplar; Aldehitler, Ketonlar, Karboksilik Asitler | Anlatım, sunum |
10 | Literatür tarama, Okuma | Fonksiyonel Gruplar; Aminler, Amidler | Anlatım, sunum |
11 | Literatür tarama, Okuma | Karbonhidratların Yapısı | Anlatım, sunum |
12 | Literatür tarama, Okuma | Lipitlerin Yapısı | Anlatım, sunum |
13 | Literatür tarama, Okuma | Aminoasitler, Proteinlerin Yapısı | Anlatım, sunum |
14 | Literatür tarama, Okuma | Nükleik Asitlerin Yapısı, Polimerler | Anlatım, sunum |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
1 Organik Kimya – Graham Solomons, Craig B. Fryhle Çeviri: Prof. Dr. Cavit Uyanık 2 Organik Kimya - Prof. Dr. Behiç Serpek 3 Organik Kimya – Hart/Craine/Hart/Hadad Çeviri: Prof. Dr. Tahsin Uyar&Prof. Dr. Recai İnam |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
2 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
0 | |||||
6 |
|
0 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
0 | |||||
9 |
|
0 | |||||
10 |
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
2 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
0 | |||||
6 |
|
0 | |||||
7 |
|
1 | |||||
8 |
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
0 | |||||
3 |
|
0 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
0 | |||||
6 |
|
0 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
0 | |||||
9 |
|
0 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
0 | |||||
12 |
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 79 |
Total Workload of the Course Unit | 79 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |