Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF109 | MİKROBİYOLOJİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HASAN DEĞİRMENCİ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrenci genel mikrobiyoloji, bakteriyoloji, mikoloji, viroloji ve temel immünoloji konularını içeren teorik dersleri öğrenir ve bu bilgileri sağlık hizmetlerini yürütürken kullanır. |
Contents of the Course Unit: | Mikrobiyolojinin temel kavramları, tıbbi açıdan önemli mikroorganizmaların sınıflandırılması ve özellikleri, bakterilerin yapısı ve fizyolojisi, taksonomisi, patojenitesi, epidemiyolojisi, genetiği ve moleküler biyolojisi, virüsler ve mantarların sınıflandırılması, konak savunması ve bağışıklama mekanizmalarının açıklanması, antimikrobik maddeler, temizleme, dezenfeksiyon ve sterilizasyonun temel prensipleri ve tanı mikrobiyolojisinin yöntemleri. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
1. Mikrobiyolojinin temel kavramlarını açıklar. 2. Tıbbi açıdan önemli mikroorganizmaların sınıflandırılması ve özelliklerini açıklayabilir. 3. Bakterilerin yapısı ve fizyolojisi, taksonomisi, patojenitesi, epidemiyolojisi, genetiği ve moleküler biyolojisi’ni açıklar. 4. Virüsler ve mantarlar’ı sınıflandırır ve özelliklerini açıklar. 5. Konak savunması ve bağışıklama mekanizmalarını açıklar. 6. Antimikrobik maddeler, temizleme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon temel prensiplerini açıklar. 7. Tanı mikrobiyolojisi yöntemlerini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Mikrobiyolojiye Giriş | Anlatım, sunum |
2 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Mikroorganizmalar | Anlatım, sunum |
3 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakterilerin Yapısı Ve Fizyolojisi | Anlatım, sunum |
4 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakterilerin Taksonomisi | Anlatım, sunum |
5 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakteri Patojenitesi Ve Epidemiyolojisi | Anlatım, sunum |
6 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bakteri Genetiği Ve Moleküler Biyolojisi | Anlatım, sunum |
7 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Virüsler | Anlatım, sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Mantarlar | Anlatım, sunum |
10 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Konak Savunması | Anlatım, sunum |
11 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Konak Savunması | Anlatım, sunum |
12 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Bağışıklama | Anlatım, sunum |
13 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Antimikrobik Maddeler | Anlatım, sunum |
14 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Temizleme, Dezenfeksiyon Ve Sterilizasyon | Anlatım, sunum |
15 | Literatür tarama, kitaptan okuma | Tanı Mikrobiyolojisi | Anlatım, sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
1-Essentials of Microbiology for Dental Students, J. Bagg, T. W. MacFarlane, I. R. Poxton, A. J. Smith 2nd Edition, 2013, ISBN: 0-19-856489-9 2-Başustaoğlu ve ark.(2020).Diş Hekimliğinde Mikrobiyoloji, Edt:Başustaoğlu, A., Dürdal, U. Ankara, Hipokrat Kitapevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
3 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
1 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
4 | |||||
12 |
|
4 | |||||
13 |
|
5 | |||||
14 |
|
5 | |||||
15 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
2 | |||||
6 |
|
3 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
1 | |||||
12 |
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
2 | |||||
2 |
|
2 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
3 | |||||
6 |
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
0 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
1 | |||||
6 |
|
2 | |||||
7 |
|
0 | |||||
8 |
|
3 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
0 | |||||
11 |
|
1 | |||||
12 |
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
5 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
4 | |||||
10 |
|
4 | |||||
11 |
|
4 | |||||
12 |
|
4 | |||||
13 |
|
2 | |||||
14 |
|
3 | |||||
15 |
|
4 | |||||
16 |
|
5 | |||||
17 |
|
4 | |||||
18 |
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 101 |
Total Workload of the Course Unit | 101 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |