Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF331 | TEMEL PATOLOJİ | 5 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ÇİFTÇİ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı, organizmada gelişen patolojik olayları hücre ve doku bazında öğretmek. Temel patolojik değişikliklerin ve fonksiyonel bozuklukların nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını yorumlayabilmek. Klinik diş hekimliğinde karşılaşılabilecekleri hastalıkların temel patolojik değişimleri ve sonuçları hakkında yorum yapabilme becerisini kazandırmak. |
Contents of the Course Unit: | Organizmada gelişen temel patolojik değişikliklerin nedenlerini, mekanizmalarını belirleyip, hücre ve dokuda oluşan değişiklikleri hastalıklarla ilişkilendirir, tanıya gider ve prognozunu belirler |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
1. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenci klinik diş hekimliği uygulamalarında organ ve dokuda karşılaştığı ödem, hiperemi, nekroz, dejenerasyon, rejenerasyon, pigmentler ve birikimleri, hipertrofi, hiperplazi, metaplazi, inflamasyon, immun reaksiyonlar, neoplazi ve anomaliler gibi patolojik değişiklikleri tanır. 2. Karşılaştığı patolojik değişikliklerin nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını değerlendirir. 3. Gözlemlediği patolojik olguları makroskobik düzeyde tanımlar ve hastalıklarla ilişkilendirir. 4. Tanı için gerekli yöntemleri belirler. 5. Olgunun prognozunu yorumlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Patolojiye Giriş, Hemodinamik (Kan ve Dolaşım) Bozukluklar I | Ders tanıtımı, anlatım, Soru, Cevap. |
2 | - | Hemodinamik Bozukluklar II | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
3 | - | Hücre Farklılaşması Bozuklukları, Adaptasyonlar. | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
4 | - | Hücre Zedelenmesi ve Pigmentler | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
5 | - | İnflamasyon (Yangı, İltihap) I | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
6 | - | İnflamasyon (Yangı, İltihap) II | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
7 | - | Dokuların İyileşmesi ve Transplantasyon | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Hastalık Sebepleri ve Enfeksiyona Yanıt | Sınav sorularını değerlendirmek, Anlatım, Soru Cevap |
10 | - | Pigmentler | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
11 | - | İmmunpatoloji I | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
12 | - | İmmunpatoloji II | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
13 | - | Neoplazi ( Onkoloji, Tümörler ) I | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap. |
14 | - | Neoplazi II | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap |
15 | - | Gelişim bozukluklar ( Anomaliler) | Kısa tekrar, Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
1. Robbins Temel Patoloji, Vinay Kumar, Abul Abbas ve Jon Aster, 10. Baskı. 2020 Güneş Tıp Kitapevleri. 2. Hastalığın Patolojik Temeli. Cep Kitabı. KUMAR, ABBAS, FAUSTO, SAV, ÖZDAMAR 8. Baskı, 2008, Güneş Tıp Kitapevleri |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 75 |
Total Workload of the Course Unit | 75 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |