Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF332 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ II | 6 | 6 | 4 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | DHF213 - RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ I |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, restoratif diş tedavisinin temel kavramlarını ve dişin sert dokularının histolojisini tanıyarak çürük yada çürük dışı sebeplerden kaynaklanan dişteki sert doku kayıplarının karşılanmasına yönelik tüm tedavi yaklaşımlarını ve bu amaçla kullanılan restoratif malzeme, ekipman ve teknikleri açıklamaktır. Ayrıca Restoratif diş tedavisi (DHF332) Teorik I dersinde teoriği verilen tüm bu bilgileri preklinik ve fantom laboratuarı ortamında uygulamalı olarak anlatıp, pratik uygulamalar yaptırarak öğrencinin klinik uygulamalara hazırlanmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği; çürüksüz lezyonlar, doku anomalileri ve çürük risk değerlendirme ve profilaktik yöntemleri tanımak, tükürk, diş renklenmeleri, beyazlatma, dentin hassasiyeti, kuafaj, modern kavite prensipleri, adeziv sistemler, C faktörü, hibrit tabaka, pinli restorasyonlar, post uygulamaları, kompozit ve seramik inley ve onley restorasyonlardır. Ayrıca bu dersin içeriği; modeller üzerinde teorisi anlatılmış olan tüm kavite preparasyonlarının uygulamalı olarak yapılması, daha sonra aynı uygulamaların akrilik çene ve plastik dişler üzerinde tekrarlanması, sonrasında çekilmiş insan dişleri üzerinde kavite açma kurallarına bağlı kalarak uygulamalar yapılması, siman yerleştirme, amalgam uygulanması, kompozit restorasyon uygulamaları ve son olarak bahsedilen tüm bu uygulamaları fantom diş laboratuarında tekrar edilmesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
1. Atrizyon, Abrazyon, Erozyon ve Abfraksyon gibi çürüksüz lezyonları açıklar. 2. Doku anomalilerinin tanımını yapar, etyolojisini ve tedavi yöntemlerini açıklar. 3. Çürük sınıflama,risk değerlendirmesi yapar, aktivite testlerini sıralar ve profilaksiyi açıklar. 4. Tükürük hakkındaki kapsamlı bilgiyi açıklar. 5. Diş renklenmelerini tanır, etyolojisini açıklar ve Beyazlatma uygulamalarını sıralar. 6. Dentin hassasiyeti ve kuafaj hakkındaki bilgiyi açıklar. 7. Modern kavite prensiplerini sıralar ve açıklar. 8. Adeziv sistemler, C faktörü ve Hibrit tabakayı mekanizmaları ile birlikte açıklar. 9. Pinli restorasyonlar ve güncel metal ve fiber post uygulamalarını açıklar. 10. Çürük temizlenmesinde operatif olmayan yöntemleri sıralar ve açıklar. 11. Kompozit İnley ve Onleyleri açıklar. 12. Porselen İnley ve Onleyleri açıklar. 13. Ormocer, giomer, iyon salan komp, siloranlar ve ağız bakım ürünlerini açıklar. 14. Akrilik çene ve plastik dişler üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 15. Çekilmiş insan dişleri üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 16. Preparasyonu biten kavitelere güncel tüm siman uygulamalarını başarılı bir şekilde yapar. 17. Amalgam hazırlanması, kaviteye yerleştirilmesi, kondensasyonu, modelajı ve cila işlemlerini başarı ile uygular. 18. Her türlü kaviteye Kompozit Rezin uygulamalarını başarı ile yapar. 19. Pratik uygulamalar ile edindiği tüm bilgi, beceri ve deneyimleri Fantom laboratuarında gerçeğine en yakın bir şekilde başarı ile uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Atrizyon, Abrazyon, Erozyon ve Abfraksyon(Çürüksüz Lezyonlar) Sınıf I, II ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Doku Anomalileri Sınıf III ve V kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Çürük sınıflama,risk değerlendirmesi,aktivite testleri ve proflaksisi Sınıf I, II ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Tükürük Sınıf III ve V kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Diş renklenmeleri Etyolojisi & Beyazlatma Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Dentin hassasiyeti ve Kuafaj Çinkooksit ojenol, fosfat siman, Polikarboksilat ve cam iyonomer simanlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere siman uygulanması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Modern kavite prensipleri Kaviteler ve Simanlar | Anlatım, Sunum Çekilmiş insan dişleri üzerinde kavite açılması ve siman uygulanması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Adeziv sistemler, C faktörü ve Hibrit tabaka Amalgam restorasyonlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere amalgam uygulanması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Pinli restorasyonlar ve güncel metal ve fiber post uygulamaları Kompozit restorasyonlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere kompozit uygulanması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Çürük temizlenmesinde operatif olmayan yöntemler Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Kompozit İnley ve Onleyler Simanlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Porselen İnley ve Onleyler Amalgam restorasyonlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Ormocer, giomer, iyon salan komp, siloranlar ve ağız bakım ürünleri Kompozit restorasyonlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Genel tekrar | Pratik uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Harald O. Heymann, Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, 7th Edition |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
2 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 | |||||
10 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
3 | |||||
8 |
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
1 | |||||
4 |
|
1 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
4 | |||||
7 |
|
1 | |||||
8 |
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
5 | |||||
7 |
|
4 | |||||
8 |
|
4 | |||||
9 |
|
5 | |||||
10 |
|
5 | |||||
11 |
|
3 | |||||
12 |
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 159 |
Total Workload of the Course Unit | 159 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |