Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF427 | AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK EĞİTİM I | 7 | 6 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi GÜLFEM ÖZLÜ UÇAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Toplumda görülebilecek diş ve ağız sağlığı sorunlarını belirlemeyi, tanı için gereken klinik, radyolojik, biyokimyasal ve diğer testleri talep etme ve değerlendirmeyi, hastaya uygun ve doğru tedavi planlaması yapmayı hedefleyen bu derste dişhekimliği pratik uygulamaları simüle edilmektedir. |
Contents of the Course Unit: | Hastanın ağız dışı-ağız içi muayene yöntemleri, orofasiyal bölgedeki sert ve yumuşak dokularda gözlenen lokal ve sistemik kaynaklı hastalıklar, tanı için gerekli test ve değerlendirme yöntemleri, elde edilen tüm bilgi ve bulguların sentezi , ayırıcı ve kesin tanı koyulması ve hastanın uygun ve doğru tedavi planlamasının yapılması için gereken değerlendirmeler sunulmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Hastanın aile öyküsü, medikal öyküsü, ve mevcut tıbbi özellikleri saptanır . |
Yakınması ile ilgili belirti ve bulgular toplanır; semptomları kaydedilir; lezyonların başlangıcı, seyri, süresi ve prognozu değerlendirilir. |
Muayene yöntemleri kullanılarak (inspeksiyon, palpasyon, perkusyon, oskültasyon, transillüminasyon, sondalama, diaskopi, aspirasyon) hastanın genel özellikleri değerlendirilir. Baş- boyun, sinüs, göz, kulak, burun, TME, lenfler, deri muayenesi yapılır. |
Dudaklar, yanak mukozası, damak, orofarenks, ağız tabanı , dil, dişetleri, dişler ve oral yumuşak dokuların muayenesi yapılır. |
Orofasiyal bölgede sert ve yumuşak doku lezyonları yaratan lokal ve sistemik etkenler hastanın yakınmasıyla ilişkilendirilir. |
Tanıya yönelik radyolojik testler ve diğer yardımcı tanı yöntemleri uygulanır ve değerlendirilir. |
Hastaya uygun ve doğru tedavi planlaması yapılır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
2 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
3 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
4 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
5 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
6 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
7 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
10 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
11 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
12 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
13 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
14 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
15 | Öğretim üyesinin belirlediği literatürün taranması | Öğrenci, rastgele bir hastanın gerekli muayenelerini ve değerlendirmelerini öğretim üye ve yardımcılarının gözetiminde yapar. İşlemler sırasında öğretim üye ve yardımcıları gerekli düzeltmeleri yapar ve öğrenciye gösterir. Öğrenci hastanın tanısını koyar ve tedavi planlamasını tamamlar. Uygulama- Bu işlemler öğretim üye ve yardımcıları tarafından tekrar değerlendirilir. Öğrenciye gereken uyarılar yapılır, bilgilendirilir. | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Oral radiology : principles and interpretation / [edited by] Stuart C. White, Michael J. Pharoah. yazarWhite, Stuart C [editors.] | Pharoah, Michael J. Baskı: 6th ed. |
Sistemik yaklaşımlarla oral diagnoz / Ed. İlknur Özcan. yazarÖzcan, İlknur. Yayın ayrıntıları:İstanbul : Nobel Tıp, 2007 |
Diş hekimliğinde muayene ve oral diagnoz / O. Murat Bilge, H. Murat Akgül, Saadettin Dağistan. yazarBilge, Murat O | Akgül, H. Murat | Dağistan, Saadettin. |
Multidisipliner prensiplerle oral diagnoz / Ed. İlknur Özcan ; yardımcı editör : Ahmet Faruk Ertürk, Merve Yelken Kendirci. yazarÖzcan, İlknur [editör.] | Ertürk, Ahmet Faruk [editör.] | Kendirci, Merve Yelken [editör.]. |
Oral mukoza ve hastalıkları / Semih Özbayrak yazarÖzbayrak, Semih. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
4 | |||||
5 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 | |||||
4 |
|
5 | |||||
5 |
|
5 | |||||
6 |
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 7 | 98 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 1 | 1 | 1 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 18 | 0 | 102 |
Total Workload of the Course Unit | 102 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |