Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DHF335 | PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ III | 5 | 8 | 5 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi SÜMEYYE CANSEVER KEŞKÜŞ |
Course Prerequisite | DHF212 - PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ II |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Tam ve Hareketli Bölümlü Protez uygulamaları ve planlamalarını öğrenmeleri, endikasyon koyabilmeleri, hareketli tam ve bölümlü protezin yapım aşamalarını uygulama ve kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerin tanımları, sınıflamaları. Kaide plağı hazırlama, mum duvar yapma, dikey boyut tespiti ve kapanış alma. Modelleri artikülatöre bağlama. Diş dizimi. Oklüzyon kavramı. Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerde uygulanan oklüzyon çeşitleri. Hareketli Bölümlü Protezleri oluşturan parçaların incelenmesi. Tutucu parçaların laboratuar uygulamaları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Tam ve hareketli bölümlü protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Tam ve kısmi dişsizliklerde hareketli protez planlaması yapabilir, eksik dişleri ve dayanak dişleri ilişkilendirebilir. |
Hareketli protez yapımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Hareketli protez çeşitlerini öğrenir, uygulama alanlarını hastanın gereksinimleri ile ilişkilendirebilir. |
Oklüzyon hakkında bilgi sahibi olur ve protez çeşidine göre oklüzyon seçimini ilişkilendirebilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlere Giriş Tam Protezleri Etkileyen Çevre Dokular | Anlatım, Sunum, Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlerle İlgili Genel ve Estetik Düşünceler Protetik Tedavinin Amaçları Tam Protez Yapım Aşamasında Mum Duvarlar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yaşlılarda Görülen Fizyolojik Değişiklikler Tam Protezlerde Destek Dokularının Karşılaştıkları Basınçlara Göre Sınıflandırılması | Anlatım, Sunum, Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | TME Anatomisi Çiğneme Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi | Anlatım, Sunum, Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çiğneme Sistemi Kasları Tam protezleri etkileyen kaslar ve diğer yapılar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tam Protezlerde Kullanılan Ölçü Materyalleri ve Ölçü Teknikleri | Anlatım, Sunum, Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protezlere Giriş Hareketli Bölümlü Protez Elemanları Ana Bağlayıcılar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protez Elemanları Küçük Bağlayıcılar Tırnaklar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protez Elemanları İndirekt Tutucular Stabilize Eden veya Karşılayıcı Unsurlar | Anlatım, Sunum, Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protez Elemanları Direk Tutucular Kaide Plağı Tutucu Elemanları, Kaide Plakları ve Yapay Dişler | Anlatım, Sunum, Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protezlerde Planlama | Anlatım, Sunum, Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hareketli Bölümlü Protezlerde Oklüzyon | Anlatım, Sunum, Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Final Sınavı | Anlatım, Sunum, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tam Protezler – Senih Çalıkkocaoğlu |
Carr A, McGivney GP, Brown DT. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics, 33. Edn. Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005 |
Can G, Akaltan F. Hareketli Bölümlü Protezler Planlama. Yurtmim Yayınevi, 4. Baskı, 2018. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 | |||||
3 |
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
5 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
1 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
0 | |||||
5 |
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
3 | |||||
4 |
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
4 | |||||
2 |
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
1 | |||||
2 |
|
0 | |||||
3 |
|
5 | |||||
4 |
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
|
3 | |||||
2 |
|
4 | |||||
3 |
|
2 | |||||
4 |
|
3 | |||||
5 |
|
4 | |||||
6 |
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 15 | 2 | 30 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 77 | 0 | 182 |
Total Workload of the Course Unit | 182 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |