Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
SABE503 |
THESIS INTRODUCTION AND SEMINAR |
3 |
0 |
0 |
18 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Instructor(s) of the Course Unit |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Yüksek Lisans seminer dersi öğrencinin hakim olduğu yada tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde sunma, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Üniversitenin tez yazım kılavuzu esas alınarak tez çalışmalarının şekil özellikleri açısından analiz edilmesi ve kavranması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlar. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır. |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular. |
Toplum içinde konuşma becerisi kazanır. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Literatür tarama, Bireysel Araştırma |
Seminerin konusunun belirlenmesi |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Literatür araştırması |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Literatür araştırması |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Literatür araştırması |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Veri toplama |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür tarama |
Veri analizi |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür tarama |
Veri analizi |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür tarama |
Rapor hazırlama |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür tarama |
Rapor hazırlama |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür tarama |
Rapor hazırlama |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Literatür tarama |
Sunum |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Based on undergraduate level documents, they deepen her knowledge of the field with an analytical approach and increases in later stages.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehends the interdisciplinary interaction that the field of training sciences is related to and discusses current information about the field from different perspectives.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Effectively uses the expert knowledge and current practices related to the field of training science.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Interprets the knowledge gained in the field of training science by integrating it with the knowledge from different disciplines, develops new methods and applications for the field or redesigns existing practices.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They solve the problems related to the field of training science with a critical and questioning point of view by using the knowledge and skills they have.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
They effectively use scientific research methods and techniques in order to be able to research, analyze, re-adapt new and current issues in the field of training and to reveal original research results.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Expectations, interpretation and announcement purposes of customers in the field of Movement and Training Sciences Competence in observing social, scientific and ethical values
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates current approaches and developments in the field with a critical approach by using the knowledge and skills acquired in the field of training science.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Equipment and technology needed in measurement activities and competition analysis applications applied to determine motor development, sportive performance and condition characteristics
and computer software at an advanced level and evaluates the results obtained.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
It critically analyzes the norms regulating relations in the field of sports sciences and social life, supports its development and shows behavior for its reorganization in case of need.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Expresses the current developments and studies in scientific meetings and sports organizations held at national and international level, verbally and in writing, in a fluent, understandable and systematic manner, by supporting them with quantitative / qualitative data.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
While carrying out studies related to the field of training science; defends and teaches ethical values and legal regulations accepted in social life.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Analyzes current practices in the field of training science, evaluates the results obtained within the scope of quality processes and develops new methods.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
In the light of developments in the field of sports sciences; It plans sustainable projects and studies with social content that support the policies aimed at acquiring movement training, exercise and sports habits in the society in which it lives.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
10 |
140 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
14 |
8 |
112 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
9 |
126 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
71 |
0 |
463 |
|
Total Workload of the Course Unit |
463 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
18,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
18,0 |
|