Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SABE503 |
TEZE GİRİŞ VE SEMİNER |
3 |
0 |
0 |
18 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yüksek Lisans seminer dersi öğrencinin hakim olduğu yada tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde sunma, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Üniversitenin tez yazım kılavuzu esas alınarak tez çalışmalarının şekil özellikleri açısından analiz edilmesi ve kavranması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlar. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanır. |
Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini kavrayarak uygular. |
Toplum içinde konuşma becerisi kazanır. |
Bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Bireysel Araştırma |
Sağlık bilimlerinde teori ve araştırma |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Araştırma konusu belirleme ve literatür taraması |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Araştırma önerisi hazırlama |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Metodoloji ile ilgili temel kavramlar |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür tarama |
Veri analizi ile ilgili temel bilgiler-1 (Veri kavramı, değişken türleri, analize giriş) |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür tarama |
Veri analizi ile ilgili temel bilgiler-2 (farklı metodolojilerde veri değerlendirme) |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Literatür tarama |
IMRAD ve farklı yapılandırma skalaları |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Bilimsel araştırma ve yazımında etik-1 |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür tarama |
Bilimsel araştırma ve yazımında etik-2 |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür tarama |
Sunum hazırlama teknikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür tarama |
Etkili sunum becerileri |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür tarama |
Öğrenci ödev sunumları 1 |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür tarama |
Öğrenci ödev sunumları 2 |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Literatür tarama |
Ödev değerlendirmeleri |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins |
Thomas C. (2021) Research Methodology And Scientific Writing-Springer |
Hedge, M.N. 2022 A Coursebook on Scientific and Professional Writing for Speech-Language Pathology-Plural Publishing Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgileri analitik bir yaklaşımla derinleştirir ve uzmanlık seviyesinde geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimleri alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve alana dair güncel bilgileri farklı açılardan tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeydeki bilgileri ve güncel uygulamaları etkili bir şekilde kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle
bütünleştirerek yorumlar, alana yönelik yeni yöntem ve uygulamalar geliştirir ya da var olan
uygulamaları yeniden tasarlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanı uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hareket ve Antrenman Bilimleri alanında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliği
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak,
alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetleri ve müsabaka analizi uygulamalarında ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji
ve bilgisayar yazılımlarını ileri düzeyde kullanır ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve sportif organizasyonlarda güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri savunur ve bu değerleri öğretir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Antrenman bilimi alanına ilişkin güncel uygulamaları analiz eder, elde edilen sonuçları kalite
süreçleri kapsamında değerlendirir ve yeni yöntemler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanmasına yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje ve çalışmalar planlar.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
10 |
140 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
14 |
8 |
112 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
9 |
126 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
71 |
0 |
463 |
|
Genel Toplam |
463 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
18,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
18,0 |
|