TR EN

THESIS-II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SBE511 THESIS-II 7 0 0 30

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder.
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunları açıklar.
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir.
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular.
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel tekniklerini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma İnceleme aşaması Anlatım
4 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
5 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
6 Literatür tarama Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Planlama aşaması Anlatım
10 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım
11 Literatür tarama Uygulama aşaması Anlatım
12 Literatür tarama Değerlendirme aşaması Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Değerlendirme aşaması Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Yayın aşaması: Yazma ve düzeltme Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Yayın aşaması: Tez bitimi ve sunumu Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Martin F. and Clark J.G.(2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon.
Katz J.(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins.
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn, H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Based on their undergraduate level qualifications, they move away from the level of advancing advanced knowledge in the field with the competence of analytical thinking and reaches the unique limits of innovations in the science of sports management.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By understanding the interdisciplinary interaction of sports sciences, they reach new and original results for the surface area.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates and uses new information and current applications systems in the field of Sports Management science with an approach.
2
They develop new methods related to the applications used in the field of Sports Management, redesigns the methods used in existing applications when necessary, or adapts them for use in different disciplines.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They use advanced equipment, technology and software to realize the applications required in the field of Sports Management, analyzes the obtained data and evaluates the results.
2
They effectively use scientific research methods and techniques in order to research, analyze, re-adapt and produce original research results in the field of sports management science.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using their leadership qualities; It plans and organizes the studies on national and international sports activities and organizations with a unique approach and develops strategic approaches by taking initiative in order to solve possible problems.
2
Develops methods that will contribute to the development and innovative applications of sports management processes and interprets these developments in national and/or international scientific publications.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Based on their expert knowledge and skills in the field of Sports Management; follows current approaches and developments in the field with a critical mindset, solves possible problems with an analytical approach and develops new ideas and methods when necessary.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They are critically analyze the norms regulating relations in the field of sports sciences and social life, support their development and show behavior for rearrangement in case of need.
2
Discusses and interprets current developments and studies in scientific meetings and sports organizations held at national and international level in a fluent, understandable and systematic way, by supporting them with quantitative / qualitative data.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
While carrying out studies related to the field; attaches importance to ethical values and legal regulations accepted in social life and supports the development of these values.
2
In the light of developments in the field of sports sciences; they carrie out sustainable projects and studies with a social content that supports the development of awareness about the movement education, exercise and sports habits of the society in which it lives, and leads the formation of institutions that serve within this framework.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 6 84
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 40 560
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 120 120
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 767
Total Workload of the Course Unit 767
Workload (h) / 25.5 30,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 30,0