Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY443 | SEMINAR | 7 | 2 | 1 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Mesleki konularda araştırma yapma, kaynakları inceleme, sunum becerilerini geliştirme ve elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirmeye yönelik bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Kaynak tarama ve sunum teknikleri, seminer konularının belirlenmesi, mesleki konulara ilişkin kapsamlı kaynak taraması yapılması, ana başlıkların belirlenmesi, hazırlanan sunum ve raporların sınıf ortamında detaylı bir şekilde sunulması ve raporun derinlemesine tartışılması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Beslenme ve diyetetik alanına uygun seminer konusu seçer. |
Seminer konusuna uygun kaynakları seçer ve okur. |
Proje yazım kurallarını takip eder ve proje üzerinde çalışır. |
Kanıta dayalı sağlık çalışmalarının nasıl yapılacağını açıklar. |
Son bilimsel çalışmaları takip eder. |
Konuya genel bir bakış sağlayan, ilgili son bilimsel çalışmaları raporlar. |
Araştırma sonuçlarını kullanarak etkili bir bilimsel sunum hazırlar ve sınıf arkadaşları ile paylaşır. |
Araştırma konusu ile ilgili yorumları inceler ve tepki verir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Oryantasyon, Etkili Seminer Yazımı ve Sunumu | Anlatım, Tartışma, Sunum |
2 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür Taraması ve Konu Belirleme | Anlatım, Tartışma, Sunum |
3 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
4 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
5 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
6 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
7 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
10 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
11 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
12 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
13 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
14 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
15 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Öğrenci Seminer Sunumları | Anlatım, Tartışma, Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Glasman-Deal, H. (2009). Science research writing for non-native speakers of English: A guide for non-native speakers of English. World Scientific Publishing Company. ProQuest Ebook Central. |
Bailey, S. (2017). Academic writing: A handbook for international students. Taylor & Francis Group. |
Kıncal, R. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayınları. |
East Carolina University. (2010). APA style guide (6th ed.). |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of Nutrition and Dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in Nutrition and Dietetics.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Asses general health problems related to nutrition.
|
4 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetic practices by using knowledge in this field.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
5 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the information about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
4 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
4 | |||||
2 |
Respond to clients' health, social and environmental problems.
|
5 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
4 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
5 | |||||
5 |
Plan client-specific nutritional treatments.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 7 | 2 | 14 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 57 |
Total Workload of the Course Unit | 57 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 2,0 |