TR EN

SEMİNER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY443 SEMİNER 7 2 1 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mesleki konularda araştırma yapma, kaynakları inceleme, sunum becerilerini geliştirme ve elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirmeye yönelik bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kaynak tarama ve sunum teknikleri, seminer konularının belirlenmesi, mesleki konulara ilişkin kapsamlı kaynak taraması yapılması, ana başlıkların belirlenmesi, hazırlanan sunum ve raporların sınıf ortamında detaylı bir şekilde sunulması ve raporun derinlemesine tartışılması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Beslenme ve diyetetik alanına uygun seminer konusu seçer.
Seminer konusuna uygun kaynakları seçer ve okur.
Proje yazım kurallarını takip eder ve proje üzerinde çalışır.
Kanıta dayalı sağlık çalışmalarının nasıl yapılacağını açıklar.
Son bilimsel çalışmaları takip eder.
Konuya genel bir bakış sağlayan, ilgili son bilimsel çalışmaları raporlar.
Araştırma sonuçlarını kullanarak etkili bir bilimsel sunum hazırlar ve sınıf arkadaşları ile paylaşır.
Araştırma konusu ile ilgili yorumları inceler ve tepki verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Oryantasyon, Etkili Seminer Yazımı ve Sunumu Anlatım, Tartışma, Sunum
2 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Literatür Taraması ve Konu Belirleme Anlatım, Tartışma, Sunum
3 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
4 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
5 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
6 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
7 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
10 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
11 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
12 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
13 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
14 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
15 Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma Öğrenci Seminer Sunumları Anlatım, Tartışma, Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Glasman-Deal, H. (2009). Science research writing for non-native speakers of English: A guide for non-native speakers of English. World Scientific Publishing Company. ProQuest Ebook Central.
Bailey, S. (2017). Academic writing: A handbook for international students. Taylor & Francis Group.
Kıncal, R. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayınları.
East Carolina University. (2010). APA style guide (6th ed.).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, Beslenme ve Diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
5
2
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirler.
4
2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgi ve becerileri uygular.
5
2
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeterli düzeyde yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
4
2
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
4
2
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
5
3
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
4
4
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
5
5
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 7 2 14
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 57
Genel Toplam 57
Toplam İş Yükü / 25.5 2,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0