TR EN

SUMMER TRAINEESHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY298E SUMMER TRAINEESHIP 4 0 0 1

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Beslenme ve Diyetetik programında edinilen teorik ve pratik bilgi ve yeterliliklerin, gerçek meslek yaşamında veya gerçeğe çok yakın durumlarda uygulanmasıyla mesleki yetkinliğin artırılması ve diyetisyenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazanılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Beslenme durumu ve alışkanlıklarının saptanması, beslenme eğitimi, özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyallerinin geliştirilmesi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Alanında edindiği olgusal bilgileri saha tecrübeleriyle ilişkilendirir.
Mesleki iletişim tekniklerini uygular.
Meslek etiğine uygun davranış gösterir.
Toplu beslenme hizmeti veren yerlerde çalışanlara hijyen konusunda hizmet içi eğitim düzenler.
Beslenme eğitimi materyalleri hazırlar.
Beslenme eğitiminde mobil/ web tabanlı teknoloji kaynaklarını kullanır.
Danışan/ hastaların vücut bileşimlerini ölçer.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences.
Baysal, A. (2009). Beslenme (12th ed.). Hatiboğlu Basım ve Yayım.
Gibson RS. (2005). Principles of Nutritional Assessment, Oxford University Press, NY, USA
Aslan, D. (2021). Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
5
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
4
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
3
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
0
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
5
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
5
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
5
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 14 1 14
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 14 1 14
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 29
Total Workload of the Course Unit 29
Workload (h) / 25.5 1,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 1,0