Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY347E | COMMUNITY NUTRITIONAL ASSESSMENT | 5 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. MÜNEVVER BAŞAK ONAT |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Toplum beslenmesi, toplum sağlığı diyetisyeni kavramları ve bireysel ve toplumsal düzeyde ihtiyaçları belirleme, besin tüketim durumunu izleme ve değerlendirmeye ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Toplum beslenmesi, beslenme durumunu saptama yöntemleri, yetişkin, yaşlı ve çocuklarda antropometrik ölçümler, vücut bileşiminin laboratuvar yöntemleri ile saptanması, klinik bulgular, biyofizik ve biyokimyasal testler, besin tüketim araştırmaları, beslenme durumunu tarama araçlar ve diyet kalite indeksleri, bilgisayar tabanlı uygulamalar ile diyetin enerji ve besin ögesi içeriğinin hesaplanması, sağlıklı besin seçimi, ulusal ve uluslararası besin ve beslenme politikaları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Toplum beslenmesi ve toplum sağlığı diyetisyeni kavramlarını tanımlar. |
Toplumda beslenme durumunu saptama yöntemlerini kullanır ve beslenme durumunu ölçer. |
Çocuk, yetişkin ve yaşlılarda vücut bileşimini ölçer ve referans değerlerle karşılaştırır. |
Psikososyal, klinik ve biyokimyasal testleri kullanır ve beslenme durumunu ölçer. |
Besin tüketimini saptama yöntemlerini takip eder. |
Besin tüketimi analiz programlarını ve yapay zeka programlarını kullanarak besin tüketimini ölçer. |
Farklı diyet kayıt yöntemleri aracılığıyla besin tüketimini ölçer ve ulusal/uluslararası referanslara göre analiz eder. |
Beslenme durumunu tarama testlerini keşfeder ve güvenli tarama testlerini seçer. |
Diyet kalite indekslerini kullanarak beslenme durumunu ölçer. |
Ulusal, hane halkı ve bireysel düzeyde besin tüketim durumunun değerlendirilmesini birbirinden ayırt eder ve yöntemlerini açıklar. |
Beslenme araştırmaları için anket formu hazırlayarak elde ettiği sonuçları değerlendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması: Giriş | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
2 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Toplum Beslenmesi ve Toplumda Beslenme Durumunu Saptama Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
3 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Antropometrik Ölçümler (Yetişkin) | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
4 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Antropometrik Ölçümler (Çocuk) ve WHO ANTHRO Programı | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
5 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Antropometrik Ölçüm Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
6 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Psikososyal ve Klinik Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
7 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Biyokimyasal Yöntemler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Besin Tüketiminin Saptanması | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
10 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Besin Tüketimi Analiz Programları ve Yapay Zeka | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
11 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Yetişkinlerde Beslenme Durumu Tarama Testleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
12 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Çocuklarda Beslenme Durumu Tarama Testleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
13 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyet Kalite İndeksleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
14 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Sağlık Araştırmaları ve Beslenme Durumunun Saptanması | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
15 | Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme Durumunun Saptanması Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Baysal, A., ve ark. (2018). Beslenme durumunun saptanması. In Diyet el kitabı (10. baskı). Hatiboğlu Yayınları. |
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences. |
Dubois, D. J., Ibarluzea, I., & Winjkoop, I. (2016). Today’s nutrition and tomorrow’s public health: Challenges and opportunities. Frontiers Media SA. ISBN: 9782889198184. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
|
5 | |||||
2 |
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Assess general health problems related to nutrition.
|
5 | |||||
2 |
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
|
3 | |||||
2 |
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
|
3 | |||||
2 |
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
|
0 | |||||
2 |
Respond to patients' health, social and environmental problems.
|
0 | |||||
3 |
Evaluate the nutritional status of the patients.
|
0 | |||||
4 |
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
|
0 | |||||
5 |
Plan patients-specific nutritional treatments.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 108 |
Total Workload of the Course Unit | 108 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |