TR EN

HEMŞİRELİKTE EĞİTİM-T PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HEY343T HEMŞİRELİKTE EĞİTİM-T 5 4 4 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MELTEM ASLAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Sağlıklı veya hasta bireyin gereksinimlerine yönelik olarak; bireyin ve ailesinin sağlığını geliştirmesine, hastalıklardan korunmasına, tedavi ve rehabilitasyona yönelik hemşirelik eğitiminin tanılamasına, planlamasına, yürütme ve değerlendirme aşamalarının karar verme sürecinde yer alınmasına, çağdaş hemşirelik rollerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumun kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar, Eğitim Felsefesi, Eğitim Programı Geliştirme, Öğrenme Alanları, Öğrenme Kuramları, Eğitimde Çoklu Zeka Kuramı, Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma, Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler, Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma, Eğitim Teknolojileri, Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi, Yetişkin Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirenin Eğitici Rolü, Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulama (Yöntemler ve Araçlar), Ölçme ve Değerlendirme ve Uygulama Sunumları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Öğrenmenin niteliği,çeşitleri ve kurallarını açıklar.
Eğitimde kullanılan görsel, işitsel araçları inceler.
Öğrenme ve öğretmeye ilişkin sorunları sıralar.
Sağlıklı bir öğrenme için uygun öğretim ortamını düzenler.
Çağdaş hemşirelik rollerinin gerektirdiği Hemşirenin eğitici ve danışmanlık rollerini uygular.
Sağlıklı/hasta birey,aile,grup ve toplumu değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Amaç ve Hedeflerin Paylaşımı, Yaşam Boyu Öğrenme, Eleştirel Düşünme Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü ve Sorumlulukları Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar, Hemşirelik Eğitimi Felsefesi Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Öğrenme Alanları, Öğrenme Kuramları, Eğitimde Çoklu Zeka Kuramı Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Éğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım, Yetişkin Eğitimi Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitim Programı Geliştirme, Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma, Etkili İletişim Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler, Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma, Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Belirlenmesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi, Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma Anlatım, Klinik Uygulama, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Eğitimi, Hizmet İçi Eğitim Anlatım, Klinik Uygulama, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitim ve Öğretimde Etik, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anlatım, Klinik Uygulama, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Klinik Öğretim, Hasta Eğitimi, Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulama (Yöntemler ve Araçlar), Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci Sunumu Anlatım, Klinik Uygulama, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulama (Yöntemler ve Araçlar), Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci Sunumu Anlatım, Klinik Uygulama, Tartışma
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulama (Yöntemler ve Araçlar), Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci Sunumu. Anlatım, Klinik Uygulama, Tartışma
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitim Süreci; Gereksinim Belirleme, Planlama ve Programlama, Uygulama (Yöntemler ve Araçlar), Ölçme ve Değerlendirme, Öğrenci Sunumu. Anlatım, Klinik Uygulama, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Hacıalioğlu, N. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Oerman, M.H. (2015). Teaching in Nursing and Role of the Educator. Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Gücü. Çeviri Ed.: Arslan, S., Kurban, N.K., Ankara: Anı Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 2 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 2 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 1 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0