Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HEY344T | HEMŞİRELİKTE YÖNETİM-T | 6 | 4 | 4 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Yönetimde temel kavram ve kuramlar, sağlık hizmetlerinin yönetim ve organizasyonu, hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve koordinasyonunda yer alan yönetim aktivitelerine ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci, Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi, Sağlık Sistem ve Politikaları , Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik, Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik, İletişim Yönetimi, Takım Çalışması, Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Problem Çözme, Karar Verme Süreci, Vaka Tartışması, Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği, Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Geliştirme, Motivasyon, Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Örgütsel Yapı ve Süreçler, Örgüt Kültürü ve Performans Değerlendirme. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yönetim ve organizasyon ile ilgili kavramları açıklar. |
Yönetim kavramları ışığında uygun ve etkin yönetim modeli seçer. |
Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi, örgütlenmesi ve işleyişini inceler. |
Yönetici hemşirenin mesleki fonksiyonunu açıklar. |
Hemşirelik bakımının kalite gereksinimlerini değerlendirir. |
Hemşirelik hizmetleri ile ilgili yasal düzenlemeler ve mevzuatı inceler. |
Yönetimde motivasyon ve performans değerlendirmesi yapar. |
Sağlık hizmetlerinin yapısında ve işleyişinde hemşireliğin temel değerlerini ve etik kurallarını açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Amaç ve Hedeflerin Paylaşımı, Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik | Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İletişim Yönetimi, Takım Çalışması | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Problem Çözme, Karar Verme Süreci | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşirelik Bakım Sunum Sistemleri, Hasta Bakım Organizasyonu Eğitim ve Geliştirme | Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kariyer Geliştirme, Motivasyon | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Performans Değerlendirme | Tartışma, Klinik Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kariyer Planlama, Öz Geçmiş Hazırlama | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Uyer, G., Kocaman, G. (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Baykal, Ü., Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Basım ve Yayıncılık. |
Eren, E. (2008). Yönetim ve Organizasyon (8. Baskı). İstanbul: Beta Basım. |
Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Basım. |
Çalık, T. Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi, Ankara: Gazi Kitap Evi. |
Paksoy, M. (2002). Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Çantay Kitabevi. |
Tutar, H. (2004). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Gürüz, D., Gürel, E. (2006). Yönetim ve Organizasyon. Ankara:Nobel Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |