TR EN

GRADUATION THESIS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HEY446E GRADUATION THESIS 8 6 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Tez çalışmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bilimsel Araştırma, Araştırma İlkeleri, Sağlık Sorunlarını Tanımlama.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir.
Araştırma sonuçlarını değerlendirir.
Ön proje çalışması yapar.
Ön proje çalışmasını tamamlar.
Bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri seçer.
Bilimsel Araştırmanın safhalarını planlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bitirme Tezi Çalışması Mentorluk, Proje Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dişçi, R. (2012).Temel ve Klinik Biyoistatistik. İstanbul Tıp Kitabevleri.
Pek, H., Dedik, T. (2017). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Bitirme Projesi Tezi Hazırlama ve Yazım Kılavuzu.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
3
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 13 6 78
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 13 0 78
Total Workload of the Course Unit 78
Workload (h) / 25.5 3,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0