Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HEY446E |
GRADUATION THESIS |
8 |
6 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tez çalışmasına ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma İlkeleri, Araştırma İlkeleri, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Sağlık Sorunlarını Tanımlama, Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma,Araştırma İlkeleri, Araştırma,Araştırma İlkeleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir. |
Araştırma sonuçlarını değerlendirir. |
Ön proje çalışması değerlendirir. |
Ön proje çalışmasını yapar. |
Bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri seçer. |
Bilimsel Araştırmanın safhalarını planlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
2 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
3 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
4 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk |
5 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
6 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
7 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
10 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
11 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
12 |
Literatür Tarama |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
13 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Mentorluk, Proje Çalışması |
14 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Proje Çalışması |
15 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Bitirme Tezi Çalışması |
Proje Çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Akyüz, E. (Ed.). (2025). Yeni başlayanlar için bilimsel makale hazırlama teknikleri (2. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
Corpenito-Moyet, L. J. (2012). Hemşirelik tanıları el kitabı (F. Erdemir, Çev.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Dişçi, R. (2012).Temel ve Klinik Biyoistatistik. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N. (Ed.). (2024). Hemşirelikte araştırma: Süreç, uygulama ve kritik (5. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. |
Munhall, P. (Ed.). (2012). Nursing research. Jones & Bartlett Learning. |
Pek, H., Dedik, T. (2017). Istanbul Gelisim University School of Health Sciences Nursing Department Graduation Project Thesis Preparation and Writing Guide. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
13 |
6 |
78 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
13 |
0 |
78 |
|
Genel Toplam |
78 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|