Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYY145 | PROFESSIONAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | 1 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi FATMA SILA AYAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Sağlık kurumlarının yönetim ve işleyişinde mesleki sorumluluk sınırlarının kavranması, etik değerlerle ilgili bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Etik değerler, etik sorumluluk, etik ikilem, etik karar verebilme, idari sorumluluk, sosyal sorumluluk, kusursuz sorumluluk |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Etik ile ilişkili kavramları tanımlar. |
Sağlık yönetiminde ve mesleki sorumluluk çalışmalarında ve uygulamalarında etik bilinci oluşturur. |
Sağlıkla ilgili araştırma ve uygulamalarda sağlık yöneticisinin etik değerlerin savunucusu olması gerekliliğini tartışır. |
Sağlık yöneticilerinin karşılaştıkları etik sorunları kategorize eder. |
Mesleki sorumluluk kapsamında etik değerlerin kavramsallaştırılmasını sentezler. |
Sağlık yönetiminde etik değerlerin uygulandığı hizmet modelleri ve iyi uygulamaları tasarlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Tanışma, Dersin Ana Hatları İle İlgili Paylaşım ve Derse Giriş | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
2 | Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/en/pub/erusaglik/issue/28766/307889 | Etik Kavramı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
3 | Verilen Kaynakların Okunması https://dergipark.org.tr/en/pub/sabiad/article/616389 | Etik Davranış, Sorumluluk ve Değerler | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
4 | Film Yorumlama-Wit | Sağlık Bilimlerinde Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
5 | Verilen Kaynakların Okunması-https://dergipark.org.tr/tr/pub/insanveinsan/issue/26607/279976 | Araştırma ve Uygulamalarda Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
6 | Film Yorumlama-Away From Her | Etik İkilemler | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
7 | Film Yorumlama-Patch Adams | Mesleki Sorumluluk Kavramı ve Sağlık Yönetiminde Mesleki Sorumluluk | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Film Yorumlama | Etik Karar Verme | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
10 | - | Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
11 | Hazırlık Ödevi-Yaşlı istismarı haberleri | Örnek Vakaların Tartışılması | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
12 | - | Personel Yönetiminde Mesleki Sorumluluk ve Etik | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
13 | - | Mobbing | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
14 | - | Genel Tekrar | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
15 | - | - | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, örnek olay,Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kavuncubaşı, Ş. ve Yıldırım S. (2015) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. İstabul: Siyasal Kitapevi |
Kapp M. B. (2000) Understanding Patient Rights and Professional Responsibilities New York: Springer |
Mike Nichols (2001). "Wit" https://www.imdb.com/title/tt0243664/ |
Sarah Polley (2006) "Away From Her"https://www.imdb.com/title/tt0491747/" |
Tom Shadyac (1998) "Patch Adams"https://www.imdb.com/title/tt0129290/" |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
2 | |||||
4 |
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
2 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
|
5 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
3 | |||||
2 |
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
|
5 | |||||
3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
|
4 | |||||
4 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
|
3 | |||||
2 |
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
5 | |||||
4 |
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 8 | 1 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 5 | 2 | 10 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 63 | 0 | 108 |
Total Workload of the Course Unit | 108 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |