Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYY243 | COMPARATIVE HEALTH SYSTEMS AND HEALTH POLICIES | 3 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH TÜNCER |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Sosyo-ekonomik düzeyleri farklı olan ülkelerin Sağlık sistemlerini ve sağlık politikalarını karşılaştırmalı bir perspektif ile değerlendirmek, incelemek ve buna bağlı olarak yeni çözüm önerileri ile sağlık sistemleri konularında bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Geçmişten günümüze sağlık sistemlerinin değerlendirilmesi, Ulusal sağlık politikaları ve bunları etkileyen faktörlerin incelenmesi, Türkiye sağlık politika ve uygulamalarının incelenmesi, Genel sağlık sigortası uygulamasının değerlendirilmesi ve Uygulamalara göre ülke modelleri ve bunların karşılaştırılması. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sağlık sistemi kavramını tanımlar. |
Sağlık sisteminin farklı bileşenlerini açıklar. |
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini sıralar. |
Sağlık planlamasını ve politikalarını karşılaştırır. |
Ülkelerin sağlık sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını açıklar. |
Türk Sağlık sistemini, Türk sağlık politikası çerçevesinde değerlendirir. |
Bir ülkenin sağlık sistemini ekonomik ve sosyal boyutlarıyla nitelendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri Yaklaşımının ve Kavramların Tanıtılması | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
2 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
3 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sisteminin Fonksiyonları | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
4 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sisteminin Sınıflandırılması | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
5 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Hizmeti Finansmanının Sınıflandırılması | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
6 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Sistemlerini karşılaştırma Yaklaşımları | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
7 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlıklı Toplum Anlayışı | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
10 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Türkiye’de Sağlık Politikalarının Gelişimi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
11 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Küresel Sağlık Politikaları | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
12 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Sağlık Hizmetlerinin Sunumu | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
13 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | İngiltere Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
14 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Yunanistan Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
15 | Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. | Japonya Sağlık Sistemi | Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Sargutan, Erdal. Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri. Hacettepe Yayınevi, 2006. |
Elmacı, Nuran. Sağlık Antropolojisi. Siyasal Kitabevi,2013. |
Keyder, Çağlar & Üstündağ, Nazan. Avrupa'da ve Türkiye'de Sağlık Politikaları. İletişim Yayınları, 2007. |
Yıldırım, Hasan Hüseyin. Hükümet Sistemleri Ve Sağlık Politikaları. ABSAM Yayınları,2017. |
OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri TÜRKİYE, – ISBN 978-975-590-282-1 https://sbu.saglik.gov.tr/ekutuphane/kitaplar/oecdkitap.pdf |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 | |||||
4 |
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
|
4 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
5 | |||||
2 |
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
|
4 | |||||
3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
|
5 | |||||
4 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
|
4 | |||||
2 |
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
5 | |||||
4 |
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 69 | 0 | 154 |
Total Workload of the Course Unit | 154 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |