TR EN

COMPARATIVE HEALTH SYSTEMS AND HEALTH POLICIES PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY243 COMPARATIVE HEALTH SYSTEMS AND HEALTH POLICIES 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi EMRAH TÜNCER
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Sosyo-ekonomik düzeyleri farklı olan ülkelerin Sağlık sistemlerini ve sağlık politikalarını karşılaştırmalı bir perspektif ile değerlendirmek, incelemek ve buna bağlı olarak yeni çözüm önerileri ile sağlık sistemleri konularında bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Geçmişten günümüze sağlık sistemlerinin değerlendirilmesi, Ulusal sağlık politikaları ve bunları etkileyen faktörlerin incelenmesi, Türkiye sağlık politika ve uygulamalarının incelenmesi, Genel sağlık sigortası uygulamasının değerlendirilmesi ve Uygulamalara göre ülke modelleri ve bunların karşılaştırılması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sağlık sistemi kavramını tanımlar.
Sağlık sisteminin farklı bileşenlerini açıklar.
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini sıralar.
Sağlık planlamasını ve politikalarını karşılaştırır.
Ülkelerin sağlık sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını açıklar.
Türk Sağlık sistemini, Türk sağlık politikası çerçevesinde değerlendirir.
Bir ülkenin sağlık sistemini ekonomik ve sosyal boyutlarıyla nitelendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri Yaklaşımının ve Kavramların Tanıtılması Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
2 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlık Sistemi Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
3 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlık Sisteminin Fonksiyonları Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
4 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlık Sisteminin Sınıflandırılması Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
5 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlık Hizmeti Finansmanının Sınıflandırılması Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
6 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlık Sistemlerini karşılaştırma Yaklaşımları Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
7 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlıklı Toplum Anlayışı Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
10 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Türkiye’de Sağlık Politikalarının Gelişimi Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
11 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Küresel Sağlık Politikaları Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
12 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Sağlık Hizmetlerinin Sunumu Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
13 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. İngiltere Sağlık Sistemi Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
14 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Yunanistan Sağlık Sistemi Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
15 Literatür Taraması,Grup araştırması, Bireysel araştırma. Japonya Sağlık Sistemi Anlatım,Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay, Proje tabanlı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Sargutan, Erdal. Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri. Hacettepe Yayınevi, 2006.
Elmacı, Nuran. Sağlık Antropolojisi. Siyasal Kitabevi,2013.
Keyder, Çağlar & Üstündağ, Nazan. Avrupa'da ve Türkiye'de Sağlık Politikaları. İletişim Yayınları, 2007.
Yıldırım, Hasan Hüseyin. Hükümet Sistemleri Ve Sağlık Politikaları. ABSAM Yayınları,2017.
OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri TÜRKİYE, – ISBN 978-975-590-282-1 https://sbu.saglik.gov.tr/ekutuphane/kitaplar/oecdkitap.pdf

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
5
2
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
5
3
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
5
4
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
5
2
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
5
3
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
4
2
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
4
3
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
4
4
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
5
2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
5
2
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
4
3
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
5
4
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
4
2
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
5
3
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
5
4
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 12 1 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 69 0 154
Total Workload of the Course Unit 154
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0