TR EN

LITERATURE REVIEW II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY152E LITERATURE REVIEW II 2 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. ANIL AL REBHOLZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanımlama, bilimsel rapor yazmaya yönelik bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Bilimsel Araştırma Yolları, Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bilimsel araştırma alanında kullanılan terimleri açıklar.
Bilimin ve bilimsel araştırmanın niteliklerini açıklar.
Bilimsel araştırmanın bölümlerini ve araştırmadaki işlevlerini açıklar.
Bilimsel yöntemi ve bilimsel araştırmada kullanılan yöntemleri inceler.
Bilimsel bir makaleyi öğrenilen bilimsel kriterlere uygunluk açısından açıklar.
Bilimsel araştırma problemini örnekler.
Bilimsel bir problemi bilimsel yöntemlere göre çözer.
Bilimsel bir araştırmayı, bilimsel rapor yazma kurallarına uygun olarak açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Literatür Taramalarına Giriş Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Literatür Taramasının Yürütülmesi Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Atıf ve Atıf Biçimlerini Anlama Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kaynak Türlerini ve Özelliklerini Anlama Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bilimsel Dergi Makalelerinin İçeriğini ve Yapısını İncelemek Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Akademik Veri tabanlarının Kullanımı ve Açıklamalı Kaynakçalar Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma İntihalden Kaçınma Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Literatür Taramalarında Düzenleme Kalıpları Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Literatür Taramasının Yapılandırılması Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kaynak Gösterimi ve Kaynak Materyalini Yazıya Dahil Etme Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Akran Değerlendirmesi ve Gözden Geçirme Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nihai Literatür Taramasını Düzenleme ve Derleme Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Araştırma Önerisinin Teslimi ve Sunumu Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Abbott, B. B., Borders, K. S. (2011). Research Design and Methods a Process Approach. 8. Ed. McGraws Hill.
Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara.
Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.
Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları
Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları.
Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 30
Ödev Değerlendirme 1 10
Uygulama-Lab 1 5
Kısa Sınav 1 5
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 5 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
4
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
3
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
4
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
4
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
4
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 1 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 81
Total Workload of the Course Unit 81
Workload (h) / 25.5 3,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0