TR EN

MEDIA ECONOMY PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MIY110 MEDIA ECONOMY 2 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KÖRLÜ TOPAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; medya sektörüne ilişkin temel ekonomik kavramları benimsetme, medyanın gelir ve gider modelini aktarma, sektörün karar birimlerinin davranış biçimlerini ve piyasa yapısını incelemek, ulusal ve küresel düzlemde ortaya çıkan sosyoekonomik değişmelerin bu yapılar üzerindeki etkilerini çözümlemeye yönelik yaklaşım ve yöntemleri tanıtmak amacını taşımaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği: medya endüstrilerinin ekonomilerin içindeki yeni ve güçlü konumunu, medyanın 1980’lerden sonra kazandığı ivme, medya ekonomisine genel bir bakış açısıdır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Local ve global pazarlarda ortak bir para cinsinden medyanın gelir ve gider dengesini tartışır.
Türkiye'de medya sektörünün politik ve ekonomik koşullar sonucunda ne şekilde el değiştirdiğini keşfeder.
Tirajlar, okur profilleri, okur trendlerinin, online görüntü sayıları / verileri doğrultusunda geleneksel gazeteciliğin internet gazeteciliği karşısında güç kaybının nedenlerini analiz eder.
Politika ve ekonomiye ilişkin temel bilgiler ile, belirli gelişmelerin hangi sonuçlara yol açabileceğini tahmin eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Medya ve ekonominin tarifi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
2 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Yazılı basın mecrasının Türk medya ekonomisindeki yeri Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
3 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Gazete gelirleri; satışlar Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
4 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Gazete gelirleri; reklamlar Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
5 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. 24 Ocak kararları ve sonrasındaki dönemin basına etkileri. Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
6 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Türk medyasında promosyon (lotarya) dönemi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
7 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Basına verilen sübvansiyonlar Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Gazetelerin operasyon gelir ve giderleri Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
10 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Göç ve gazeteciliğe yansıması Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
11 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Türk medya tarihi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
12 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. TV, Radyo, İnternet, Gazete, Dergi mecraları ve gelir gider modelleri Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
13 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. CPT (Cost Person Thousand) hesaplaması Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
14 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. TV mecrasının Türk medya ekonomisindeki yeri ve önemi Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
15 Kitap okuma, sunum hazırlama, münazara içeriği oluşturma, sosyal medya takibi. Mecraların reklam pastasından aldıkları paylar ve yıllar itibariyle değişme Sunum ve anlatım. Öğrencilerin tümünün powerpoint sunum hazırlaması ve sunması, ayrıca ders konusu ile bağlantılı münazaralar yapılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kuyucu, M. (2012). Türkiye’de Medya Ekonomisi. Esen Kitap.
Alexander, A, Owers, J., Carveth, R., Hollifield, A. ve Greco, A. (2004). Media Economics: Theory and Practice, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. (USA).
Orhan Baytar, Medya Ekonomisine Bakış, Konya: Çizgi Yayınevi, 2013.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describes the basic concepts related to the field and defines the concepts related to it.
5
2
Classifies current developments in the field of Media and Communication.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discusses issues related with Media and Communication.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
5
2
Discusses the solutions of problems related to the field.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the techniques and solutions in the field of Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
5
2
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of Media and Communication in accordance with current needs.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies independent working methods related with Media and Communication field.
4
2
Manages teamworks related with his / her field.
5
3
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Compares whether the concepts and techniques in the field of Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
5
2
Summarizes the literature in his/her field.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Produces methods and solutions for other representatives of Media and Communication field.
5
2
Organizes group studies in his/her field.
5
3
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Produces new information and techniques about his/her field.
5
2
Predicts the future developments and problems in his/her field.
5
3
Examines the results of studies related with Media and Communication field.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 5 50
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 179
Total Workload of the Course Unit 179
Workload (h) / 25.5 7
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0