Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IBY324 | DATA AND TEXT MINING | 6 | 4 | 2 | 8 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; veri madenciliğini tanıtmak ve kullanımını yaygınlaştırmaktır. Geniş ölçekli veri tabanlarında analiz yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, veri madenciliğinin istatiksel, makine öğrenimi ve veri tabanı yönünden temellerini içermektedir. Ders üç kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısım veri madenciliği için istatistik ve makine öğrenimi yaklaşımının temelleri hakkındadır. İkinci kısımda Online Analitik İşleme, ilişki kuralları ve gruplama gibi işlemler için temel veri madenciliği ve algoritmalar işlenecektir. Dersin son kısmı metin madenciliği, birliktelik filtresi, bağlantı analizi gibi alanlarda araştırmalar üzerine odaklanmaktadır. Python Programlama Dili kullanılacaktır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Veri madenciliği hakkında bilinmesi gereken teknik ve temel kavramları (Modelleme, istatistik, programlama vb.) öğrenir. |
Temel makine öğrenimi algoritmalarını kullanabilir. |
Veri madenciliği yazılımlarını (ağırlıklı olarak Python Programlama Dili, Sqlite Veritabanı) kullanabilir. |
Veri madenciliği alanında projeler geliştirebilir. |
Öğrendikleri Numpy, Pandas vb. kütüphaneler ve araçlar yardımıyla Veri analizi yapabilir, uygulayabilir. |
Veri görselleştirme (Matplotlib vb.) yöntemlerini uygulayabilir. |
Sqlite Veritabanı aracıyla kütüphane projesi, sınıfların kullanılması ve veritabanı işlemlerini gerçekleştirebilir. |
SoccerLeaugeSalaries Analizi gibi uygulanan örnek analizler aracılığıyla çeşitli veri setleri üstünde analizler yapabilir. |
Sınıflandırma algoritmalarının analiz sonuçlarından çıkarım yapar. |
Gruplama algoritmalarını vakalar üzerinde uygular. |
Geleceği öngörmek ve proaktif olmak rekabette üstün olmaktır.” veri madenciliği verilerdeki ilişkileri yakalayarak gizli kalmış anlamlı ve faydalı bilgiyi ortaya çıkarır. Özellikle belirsizlik taşıyan geleceği öngörmek iş hayatında rekabet üstünlüğü sağlarken proaktif olarak problemlerin önüne geçilebilecektir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Veri ve Metin Madenciliği İçin Temel Kavramlar | Derse Ön Hazırlık |
2 | Literatür okuması | Veri ve Metin Madenciliği İçin Temel Kavramlar | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
3 | Literatür okuması | Veri Bilimi İçin Gerekli Programların Kurulum ve Kullanımı (Anaconda-Python-Jupyter Notebook, Paycharm, SublimeText Editor, IDLE) | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
4 | Literatür okuması | Veri Tipleri, Temel Operatörler, Karakter Dizileri-Stringler, Veri Tipi Dönüşümleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
5 | Literatür okuması | Liste Veri Tipleri, Print Fonksiyonu, Format Fonksiyonu, Tuple-Demet Veri Tipleri,Dict-Sözlük_Veri Tipleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
6 | Literatür okuması | Input Fonksiyonu, 18. Kodlama Egzersizi - Temel Python Objeleri ve Veri Yapıları-Egzersizler | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
7 | Literatür okuması | Mantıksal Değerler ve Karşılaştırma Operatörleri, Mantıksal Bağlaçlar, Koşullu Durum Blokları - If - Elif ve Else Blokları, Egzersizler | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuması | Döngü Yapıları, Range Fonksiyonu, Break Continue İfadeleri, List Comprehension, Egzersizler | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
10 | Literatür okuması | Dosya İşlemleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
11 | Literatür okuması | Sqlite Veritabanı, Tablolara Veri Ekleme-Veri Çekme, Silme, Güncelleme | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
12 | Literatür okuması | Veri Analizi Numpy | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
13 | Literatür okuması | Veri Analizi Pandas | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
14 | Literatür okuması | SoccerLeaugeSalaries Analizi | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
15 | Literatür okuması | Veri Görselleştirme Matplotlib | Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sınıf İçi Alıştırmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Veri madenciliği : kavram ve algoritmaları. Yazar Silahtaroğlu, Gökhan. Yayıncı: İstanbul : Papatya, 2020.Baskı: 4. |
Python Eğitim Seti (3 Kitap) Mustafa Başer, Mustafa Murat Coşkun, Volkan Taşçı DİKEYEKSEN YAYINCILIK |
İş zekası ve veri madenciliği. Yazar Şeker, Şadi Evren. Cinius YayınlarıEğitim. Yayıncı: İstanbul : Cinius Yayınları, 2013. |
Özkan, Y. (2016). Veri Madenciliği, İstanbul: Papatya. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
|
5 | |||||
2 |
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain current information about the field with information and communication theories.
|
5 | |||||
2 |
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
|
5 | |||||
2 |
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the programming languages for the functioning of business.
|
5 | |||||
2 |
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
|
5 | |||||
2 |
Conducts projects related with his/her field.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
|
5 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
|
4 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 206 |
Total Workload of the Course Unit | 206 | ||
Workload (h) / 25.5 | 8,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |