TR EN

ADVANCED ENGLISH SKILLS II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YDL104 ADVANCED ENGLISH SKILLS II 2 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders öğrencilerin İngilizcede 4 temel dil yetiyi etkili bir biçimde kullanmasını hedeflemektedir.
Contents of the Course Unit: Bu ders zamanlara genel bakış, 'make' ve 'do' fiilleri ile kullanılan yapılar, geçmiş zaman çeşitleri, ön ekler, zıt anlamlı kelimeler, gelecek zaman çeşitleri, 'take' ve 'put' fiilleri ile kullanılan yapılar, miktar zarfları, izin ve istek kipleri, ilgi cümleleri, alışkanlık ifade etme, varsayım ve dilekte bulunma cümle yapılarını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Okuma öncesi etkinliklerde metinle ilgili tahminde bulunur
Göz gezdirme ve tarama, metindeki ana düşünceyi ortaya çıkarma, satır aralarından metnin diğer anlamlarını kavrar.
Yeni kelimelerin, kavramların, ifadelerin anlamlarını metnin bağlamından çıkarır farklı okuma stratejilerini farklı metinlere uyarlar
Kişisel ve akademik amaçlarla, giriş, gelişme ve sonuç bölümleri olan, bütünlüğün (unity) ve tutarlılığın (coherence) korunduğu paragraflar yazar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Oryantasyon ve ders tanıtımı Anlatım
2 Literatür tarama Zamanlara genel bakış (simple, continuous, perfect) Anlatım
3 Literatür tarama 'make' ve 'do' fiilleri ile kullanılan yapılar Anlatım
4 Literatür tarama Geçmiş zaman (past simple, past continuous, past perfect) Anlatım
5 Literatür tarama Ön ekler, Zıt anlamlı kelimeler Anlatım
6 Literatür tarama Gelecek zaman (will, going to, shall) Anlatım
7 Literatür tarama 'take' ve 'put' fiilleri ile kullanılan yapılar Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Gelecek zaman (will be doing, will have done) Anlatım
10 Literatür tarama Miktar zarfları Anlatım
11 Literatür tarama İzin ve yetenek kipleri; able to, manage to, bound to, supposed to, allowed to Anlatım
12 Literatür tarama İlgi cümleleri (relative clauses) Anlatım
13 Literatür tarama Alışkanlıkları ifade etme; used to, would Anlatım
14 Literatür tarama Varsayım ve dilekte bulunma Anlatım
15 Literatür tarama Genel tekrar Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Selingson, P. (2010) Essential English. Richmond Publishing.
Foley, M., & Hall, D. (2011). Pearson.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
2
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
2
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
2
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
3
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
2
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
2
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
2
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
3
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 77
Total Workload of the Course Unit 77
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0