TR EN

INTRODUCTION TO ECONOMICS I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ECF109 INTRODUCTION TO ECONOMICS I 1 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BURCU SAVAŞ ÇELİK
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders öğrencilerin iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri kullanarak tüketicilerin, üreticilerin ve devletin karar mekanizmalarını yorumlayabilmelerini amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; ihtiyaç, istek, fayda, değer, fiyat, kıtlık, rasyonellik, fırsat maliyeti gibi iktisadın temelini oluşturan kavramlar, arz ve talep kanunu, piyasa dengesi, esneklikler, hükümetlerin fiyat kontrolleri ve bu kontrollerin piyasa dengesi üzerine etkileri, kardinal ve ordinal yaklaşımlar çerçevesinde tüketici davranışı teorisi, üretim teorisi, üretim maliyetleri, farklı piyasaların işleyişleri, faktör piyasaları ve gelir dağılımı kavramından oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İktisadın temel kavramlarını tanımlar.
Arz-talep kanunu, esneklik ve fiyat kontrolleri gibi kavramları kullanarak piyasa dengesindeki değişimleri kavrar.
Toplam fayda, marjinal fayda ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak tüketici davranışlarını kavrar.
Toplam maliyet, marjinal maliyet ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak üretici davranışlarını anlar.
Üretim maliyetlerini kullanarak farklı piyasalarda denge oluşumunu anlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Dersin izlencesinin gözden geçirilmesi Dersin ve ders izlencesinin tanıtılması. İktisat biliminin temelleri, önemi ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi. Temel kavramlara giriş Anlatma, Soru-Cevap
2 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Talep Anlatma, Örnek Olay
3 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Arz Anlatma, Örnek Olay
4 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Piyasa dengesi Anlatma, Örnek Olay
5 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Esneklik Anlatma, Örnek Olay
6 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Hükümetlerin fiyat kontrolleri ve arz-talep dengesi: Taban ve tavan fiyat uygulaması, asgari ücret uygulaması Anlatma, Örnek Olay
7 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Hükümetlerin fiyat kontrolleri ve arz-talep dengesi: Kira kontrolleri, vergilendirme Anlatma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Tüketici davranışı teorisi: Kardinal fayda yaklaşımı Anlatma, Problem Çözme
10 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Tüketici davranışı teorisi: Ordinal fayda yaklaşımı Anlatma, Problem Çözme
11 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Üretim teorisi Anlatma
12 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Üretim maliyetleri Anlatma
13 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Piyasalar: Tam rekabet piyasası, Monopol piyasası Piyasalar: Monopolcü rekabet piyasası, oligopol piyasası Anlatma
14 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Faktör piyasaları ve gelir dağılımı Anlatma
15 Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. Genel Tekrar Anlatma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dobson, S. Susan Palfreman (1999). Introduction to Economics. Oxford Press.
Samuelson, P. A. William D.Nordhause(2016). Economics. 19 th Edition McGraw Hill. New York.
McEachern,W.A.(2006), Economics: A Contemporary Introduction, Thomson South-Western, USA.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use information sources, including the most effective methods and current information related to psychology and auxiliary disciplines at a high level. (Bloom 3)
2
Identify problems in psychology and produce solutions. (Blooms 3)

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish normal and abnormal behaviors. (Blooms 2)
2
Interpret and report psychology research. (Bloom 3)

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establish connections between psychology and other social sciences. (Bloom 4)

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Bloom 3).
2
Gain knowledge and skills about contemporary psychology theories and integrate this knowledge and skills to help individuals. (Bloom 6)
3
Conduct various experiments in the field of psychology. (Bloom 6)

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the necessary institutions and individuals in the field studies. (6)

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in psychology with existing knowledge. (Blooms 6)
2
Scientifically analyze human behavior. (Bloom 4)

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally. (Bloom 2)
2
Recognize the individual, national and universal influences of problems in the field of psychology

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the knowledge of computer software, hardware and statistics required by the field of psychology. (blooms 6)
2
Survey the developments in information and communication technologies. (Bloom 4)
3
Support social projects related to psychology. (Blooms 5)

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 105
Total Workload of the Course Unit 105
Workload (h) / 25.5 4,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0