Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TEZ402 | THESIS | 8 | 2 | 1 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ-Dr.Öğr.Üyesi HADI POURMOUSA-Dr.Öğr.Üyesi MERVE VURAL ALLAHAM-Dr.Öğr.Üyesi NEDA ALIPOUR-Dr.Öğr.Üyesi SÜREYYA İMRE BIYIKLI |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencinin seçilen konu kapsamında problemleri tanımlayarak bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle konuya ilişkin özgün değerlendirmeler ve çözüm önerileri getirebilmesi; yaptığı çalışmaları akademik formatta bireysel bir tez çalışması olarak sunabilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Tez çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılması ders içeriğini oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bir konuyu literatürde araştırma ve öğrenme becerisini kazanır |
Kendi başına konuyu sebep ve sonuçlarıyla birlikte ortaya koyma becerisi kazanır |
Kaynak taramayı öğrenir |
Tez yazım formatını öğrenir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Bilim ve bilimsel faaliyetin tanıtımı | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Hipotez, soyutlama, teori ve kanun kavramları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri; gözlem ve belgesel kaynak derlemesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Bilimsel Araştırmanın Yazımı | Tartışma, Değerlendirme |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Rapor sunumu | Tartışma, Değerlendirme |
15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Rapor sunumu | Tartışma, Değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
KARASAR N.,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Nobel Yayın Dağıtım (2015). |
MURRAY R., Tez Nasıl Yazılır, Anı Yayıncılık (2014) |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
TOPLAM | 1 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define concepts such as management, manager and leader.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Report the obtained data.
|
5 | |||||
2 |
Prepare software and projects related with the field.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
|
5 | |||||
2 |
Analyze the work processes.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage projects as part of a team.
|
5 | |||||
2 |
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
|
5 | |||||
2 |
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
|
5 | |||||
3 |
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
|
5 | |||||
2 |
Establish a healthy contact with colleagues
|
5 | |||||
3 |
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
|
5 | |||||
4 |
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
|
5 | |||||
2 |
Participate the design of work processes and systems with full quality.
|
5 | |||||
3 |
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 182 |
Total Workload of the Course Unit | 182 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |