TR EN

MANAGEMENT AND ORGANIZATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YBS209 MANAGEMENT AND ORGANIZATION 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi FİLİZ SİVASLIOĞLU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; Öğrencilere yönetim ve organizasyon hakkında temel bilgilerin verilmesi ve yönetim kuram ve fonksiyonlarının öğretilmesidir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, yönetimin tanımı ve yöneticilik hakkında temel bilgiler, yöneticilik ve liderlik arasındaki farklar, yönetimin tarihi geçmişi, yönetim kuramlarıdır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yönetimin işlevlerini bilir.
Yönetim ve organizasyon kavramlarının gelişimini tartışır.
Organizasyonların belirsiz ortam koşullarına uyum koşullarını tespit eder.
Yöneticilerin iç ortamı kontrol etmek için kullandıkları teknikleri belirler.
Liderlik modellerinin sonuçlarını tahmin eder.
Verileri kontrol yöntemlerini belirlemek için analiz eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Yönetim kavramı ve tarihçesi, yönetim ve yönetici kavramlarının analizi, liderlik ve yöneticilik arasındaki farklar, organizasyon kavramı ve organizasyon ilkeleri Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
2 Literatür Okuması Yönetim düşüncesinin tarihi, yönetim düşüncesinin gelişimi, klasik yönetim yaklaşımları ve temel varsayımlar Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
3 Literatür Okuması Bilimsel yönetim yaklaşımı, yönetim süreci yaklaşımı, bürokrasi yaklaşımı Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
4 Literatür Okuması Neo-klasik yönetim yaklaşımı ve temel varsayımları Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
5 Literatür Okuması Modern yönetim yaklaşımları, sistem yaklaşımı Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
6 Literatür Okuması Durumsallık yaklaşımı, post-modern yönetim düşüncesi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
7 Literatür Okuması Yönetim fonksiyonları, planlama ve organizasyon Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması Yön verme, koordinasyon ve denetim fonksiyonları Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
10 Literatür Okuması Çağdaş örgüt yapıları ve yönetim uygulamaları Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
11 Literatür Okuması Örgütlerde insan ilişkileri Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
12 Literatür Okuması Örgütsel davranışın yönetimi, motivasyon ve grup yönetimi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
13 Literatür Okuması Çatışma ve stres yönetimi, örgütsel yaratıcılık, imaj ve itibar yönetimi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
14 Literatür Okuması Çağdaş yönetim teknikleri, amaçlaar göre yönetim, örgüt geliştirme, değişim, vizyon, misyon yönetimi, istisnalarla yönetim Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
15 Literatür Okuması Örgütsel iletişim, kriz yönetimi, toplantı yönetimi, zaman yönetimi Nitel ve nicel analizlere dayalı kavrama, slide kullanılarak yapılan sunumlar, örnek olay incelemeleri
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Genç, N. (2005). Yönetim ve organizasyon: Çağdaş sistemler ve yaklaşımlar. Seçkin Yayıncılık.
Koçel, T. (1989). İşletme yöneticiliği. İstanbul Üniversitesi İşletme fakültesi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define concepts such as management, manager and leader.
5
2
Analyze the accuracy, reliability and validity of the new information obtained from the data.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Report the obtained data.
5
2
Prepare software and projects related with the field.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the appropriate resources for data analysis related with the field.
5
2
Analyze the work processes.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Manage projects as part of a team.
5
2
Apply the material, techniques and analyzes in relation with the subject for project and work flows.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill responsibility with a focus on result in individual and team studies.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes what he/she knows about his/her field or not.
5
2
Act the theoretical knowledge in real life with learning to learn approach.
5
3
Apply different methods and techniques with an innovative approach in his/her research.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the results obtained in accordance with voluntarism and social responsibility projects.
4
2
Establish a healthy contact with colleagues
5
3
Share the analyzes and obtained results with colleagues.
5
4
Cooperate with colleagues at international level with the help of foreign language competency.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behave in accordance with ethical values regarding the collection, analysis and reporting of data.
4
2
Participate the design of work processes and systems with full quality.
5
3
Cooperate with other employees for the continuation of sustainability in the profession.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 6 48
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 154
Total Workload of the Course Unit 154
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0