TR EN

ACADEMIC ACHIEVEMENT AND SOCIAL LIFE SKILLS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ISL221 ACADEMIC ACHIEVEMENT AND SOCIAL LIFE SKILLS 3 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; öğrencilerin hem üniversite yaşamındaki akademik başarılarını arttıran hem de sonrasındaki sosyal yaşamlarına uyum sağlamalarında ihtiyaç duyacakları ve karşılaşabilecekleri olası problemleri çözüme kavuşturmaları için gerekli olan sosyal yaşam becerilerini; örneklendirerek yorumlayabilmesini sağlamak ve içinde bulunduğu sosyal etkileşim ağında kullanarak ve sorun çözmek üzere yeniden düzenleyerek değerlendirmesine imkân tanıyacak bilgi ve becerileri kazanmasıdır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğinde; akademik başarı ve sosyal yaşam becerileri kapsamındaki temel kavramlar, sürdürülebilir sosyal etkileşim için gerekli olan iletişim becerileri, iletişim sorunları ve bu sorunlarla baş etmenin yöntemleri, stres yönetimi, çatışma yönetimi, kariyer planlama, zaman yönetimi, konuları ve sunum hazırlama teknikleri için gerekli teorik uygulamalar anlatılmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sosyal yaşam becerilerine ilişkin kavramları tanımlar. (Decribe) (1)
Merak ettiklerini öğrenmeyi öğrenerek keşfeder. (Discover) (4)
İletişim kavramını ve iletişim becerilerini tanımlar. (Define) (1)
Etkin sorun çözme becerisini gösterir. (Solve) (3)
Kariyer hedefi için yol haritasını belirler. (Determine) (4)
Etik değerlere uygun kararlar verir. (Decision) (3)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Giriş: Ders İçeriği ve Oryantasyon Anlatım
2 Literatür Okuması Değerler Eğitimi I: Etik, Kurumdaşlık ve Aidiyet Anlatım
3 Literatür Okuması Değerler Eğitimi II: Bilim, Bilim Etiği ve Akademik Yaşam Anlatım
4 Literatür Okuması Değerler Eğitimi III: Ahlak, Kendini Tanıma ve Kişisel Hedefler Anlatım
5 Literatür Okuması Zaman Yönetimi ve Kişisel Organizasyon Anlatım
6 Literatür Okuması Kişisel Verimlilik Teknikleri Anlatım
7 Literatür Okuması Kariyer Planlama ve Yönetimi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuması İletişim I: İletişim ve Türleri Anlatım
10 Literatür Okuması İletişim II: İletişim Sorunları, Çatışma ve İletişim Becerileri Anlatım
11 Literatür Okuması İletişim III: Çeşitlilik, Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim Anlatım
12 Literatür Okuması Stres Yönetimi: Stresi Tanımlama ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri Anlatım
13 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri I: Sunum Hazırlama Anlatım
14 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri II: Sunum Yönetimi Anlatım
15 Literatür Okuması Etkin Sunuş Teknikleri III: Sunum Yönetimi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tuncer, E., Özgen, M. I., Işık, R., Özbek, P., Kılıç, B. (2015). Üniversite ve Ötesi : Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Dinçer, M. K. (2012). İletişimin kalbi sözsüz iletişim becerileri. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
Stutman, R. K., Poole, M. S., Folger, J., (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Folger, J., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2017). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
2
2
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
0
3
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
0
4
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
3
2
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
0
2
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
0
3
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
0
2
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
0
2
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
0
2
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
2
2
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
0
2
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
2
3
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
0
4
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
1

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 3 15
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 102
Total Workload of the Course Unit 102
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0