Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ECF352 | ECONOMETRICS | 6 | 4 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. BÜLENT İLHAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Prof.Dr. ERGİNBAY UĞURLU |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, öğrenciye, matematik ve istatistikten yararlanmak suretiyle çeşitli iktisadi sorunları analiz etmek ve en uygun iktisadi kararları alabilme yetkinliğini kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Tek değişkenli regresyon modelleri, Çoklu Regresyon modelleri, uygun modelin seçimi, varsayımlardan sapmalar, otokorelasyon, çoklu doğrusal bağlantı, değişen varyans otoregresif modeller, dağıtılmış gecikmeli modeller, kukla değişken, eşanlı denklem sistemleri gibi konuları kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Temel ekonometrik kavramları tanımlar.(describe) (2) |
Temel düzeydeki ekonometrik problemleri çözer.(solve) (3) |
Temel ekonometrik tahmin yöntemlerini kullanır.(use) (3) |
Ekonometri ile ilgili terimleri, tahmin ve öngörü tekniklerini açıklar.(explain) (2) |
Ekonometrik teknikleri kullanarak iktisadi teorinin geçerliliğini analiz eder.(analyze) (4) |
Ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiyi grafiksel, matematiksel ve ekonometrik açıdan karşılaştırır.(compare) (4) |
Ekonometrik modelin sonuçlarını yorumlar.(interpret) (4) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap Okuma | Ekonometri Nedir? Uygulamalı İktisadi Analizin Adımları, İktisadi Verinin Yapısı, Nedensellik ve Ekonometrik Analizde Ceteris Paribus Notasyonu | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Kitap Okuma | Basit Regresyon Modelinin Tanımı, Sıradan En Küçük Kareler Tahminlerini Elde Etme, Herhangi Bir Veri Örnekleminin SEKK Özellikleri, Ölçü Birimleri ve Fonksiyonel Form, Ölçme Birimlerini Değiştirmenin SEKK İstatistikleri Üzerindeki Etkileri, Orjinden Geçen Regresyon | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Kitap Okuma | Basit Regresyon Modelinin Tanımı, Sıradan En Küçük Kareler Tahminlerini Elde Etme, Herhangi Bir Veri Örnekleminin SEKK Özellikleri, Ölçü Birimleri ve Fonksiyonel Form, Ölçme Birimlerini Değiştirmenin SEKK İstatistikleri Üzerindeki Etkileri, Orjinden Geçen Regresyon | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Çoklu Regresyon Kuramı Sıradan En Küçük Karelerin İşleyişi ve Yorumu SEKK Tahmincilerinin Beklenen Değeri SEKK Tahmincilerinin Varyansı SEKK’nin Etkinliği: Gauss-Markov Teoremi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Çoklu Regresyon Kuramı Sıradan En Küçük Karelerin İşleyişi ve Yorumu SEKK Tahmincilerinin Beklenen Değeri SEKK Tahmincilerinin Varyansı SEKK’nin Etkinliği: Gauss-Markov Teoremi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | SEKK Tahmincilerinin Örnekleme Dağılımları, Tek Bir Anakütle Parametresi ile İlgili Hipotezlerin Test Edilmesi: t Testi Güven Aralıkları Parametrelerin Tek Bir Doğrusal Bileşeni Hakkındaki Hipotezlerin Test Edilmesi, Çoklu Doğrusal Kısıtların Test Edilmesi: F Testi, Regresyon Sonuçlarının Rapor Edilmesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Veri Ölçeğinin SEKK İstatistiklerine Etkileri, Fonksiyonel Form Hakkında Daha Fazla Bilgi, Uyum İyiliği ve Açıklayıcı Değişkenlerin Seçimi Hakkında Daha Fazla Bilgi, Öngörü ve Artık Analizi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Nitel Bilginin Tanımlanması, Tek Bir Kukla Değişken, Kukla Değişkenkerin Çoklu Kategoriler İçin Kullanımı, Kukla Değişkenler ile ilgili Etkileşimler (7.5 – 7.7 Altbölümleri dahil değildir.) | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Nitel Bilginin Tanımlanması, Tek Bir Kukla Değişken, Kukla Değişkenkerin Çoklu Kategoriler İçin Kullanımı, Kukla Değişkenler ile ilgili Etkileşimler (7.5 – 7.7 Altbölümleri dahil değildir.) | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | SEKK İçin Değişen Varyansın Sonuçları Değişen Varyans-SEKK Tahmini Sonrası Robust Sonuçlar Değişen Varyansın Testi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Zaman Serisi Verisinin Doğası, Zaman Serisi Regresyon Modeli Örnekleri, Klasik Varsayımlarla SEKK için Sonlu Örnek Özellikleri, Fonksiyonel Form, Kukla Değişkenler ve Endeks Sayıları, Trend ve Mevsimsellik | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Serisel Korelasyonlu Hata Terimleriyle SEKK’nin Özellikleri Serisel Korelasyonun Test Edilmesi ( 12.3, 12.4 12.5. 12.6 Altbölümleri dahil değildir.) | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Serisel Korelasyonlu Hata Terimleriyle SEKK’nin Özellikleri Serisel Korelasyonun Test Edilmesi ( 12.3, 12.4 12.5. 12.6 Altbölümleri dahil değildir.) | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Wooldridge, J. M., 2012, Ekonometriye Giriş (Cilt 1 ve Cilt 2). Çeviren: Prof. Dr. Ebru Çağlayan Akay |
Gujarati D, 2014, Temel Ekonometri. Çeviren: Ümit Şenesen Literatür Yayıncılık |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences. (Bloom 1)
|
1 | |||||
2 |
Evaluate the economic environment and overall sustainability of firms. (Bloom 4)
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate principles and concepts of economics and finance with other disciplines. (Bloom 4)
|
3 | |||||
2 |
Define principles, concepts, methods and theories related with economics and finance. (Bloom 1)
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret the charts and tables related to the field. (Bloom 2)
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the theoretical models of economic policies which have direct or indirect effects by using the facts and dynamics of the economic system.(Bloom 4)
|
2 | |||||
2 |
Analyze economic and financial reports. ((bloom 4)
|
3 | |||||
3 |
Use basic mathematics, statistics and econometric methods and tools to solve economic and financial problems. (Bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Interpret the operation of current economic, political and social events by using institutional information related with Economics and Finance.(Bloom 2)
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize economic and financial activities in humanitarian and social terms with adherence to ethics. (Bloom 4).
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop a critical perspective on national and international economic, political, social, financial and development problems. (bloom 6)
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the agenda on economics, politics and social issues and improve himself/ herself. (bloom 6)
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze current issues and problems by using the structure and properties of Macro and Microeconomics and variables. (Bloom 4)
|
1 | |||||
2 |
Evaluate the effectiveness of the general economic system and public policies and their effects on markets and basic economic variables.(Bloom 4)
|
2 | |||||
3 |
Analyze the cause and effect relationships between the relevant economic variables. (Bloom 4)
|
3 | |||||
4 |
Evaluate the expected trends and portfolio analyzes in interest and exchange rates within the framework of the general financial system. (Bloom 4)
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
Total Workload of the Course Unit | 178 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |