TR EN

CREATIVITY IN ADVERTISING II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI302 CREATIVITY IN ADVERTISING II 6 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi İPEK IŞILAY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, öğrencilerin, dijital tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) reklamın yaratıcı süreçlerini planlamaları ve uygulamaları için ihtiyaçları olan beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Ders, görsel tasarım elemanlarını, tasarım ilkelerini, görsel algılama ilkelerini ve bu ilkelere bağlı kalarak yapılan dijital reklam uygulama çalışmalarını kapsamaktadır. Aynı zamanda bu çalışmalarda kullanılan grafik ve tipografik öğelere dair bilgiler de bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Görsel iletişim ve tasarım kavramı çerçevesinde tasarımın elemanları ve prensiplerini tanımlar.
Reklamda yaratıcı stratejiler bileşenleri ile iletişimin özelliklerini hatırlayarak hangi iletişim araçlarının kullanılması gerektiğiyle ilgili çıkarım yapar.
Daha önce yapılmış reklam çalışmalarındaki görsel algılama ilkelerini tanımlar.
Reklam tasarımlarını, grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak ve Adobe Photoshop programını kullanarak uygular.
Görsel iletişim tasarımında yazı, anlam ve renk kurallarını Adobe Illustrator programında uygular.
Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını görsel algılama ilkeleri doğrultusunda kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, tartışma
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Görsel İletişim ve Tasarım, tasarım elemanları ve tasarım prensipleri. Görsel iletişim ve yazı. Anlam ve algı ölçütleri. Görsel iletişim ve yeniden hatırlama ilişkisi. Anlatım, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Görsel iletişim tasarımı ve renk. Uygulama: Illustrator'de çizim ve renklendirme. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Görsel algı ve Gestalt teorisi prensipleri. Figür-Arkaplan, denge, görüntünün özellikleri ve öğelerin sembolize formlarının ve anlamlarının uygunluk ilkesi arasındaki ilişkileri. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
5 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Gestalt teorisi ve kompozisyon. Algısal gruplama, benzer görüntüler, farklı görüntüler ve sembolize edilmesi. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
6 Konuyla ilgili görsel örnekleri ve metinleri inceleme Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri. Uygulama: Illustrator'de yazı ve görüntü, görüntü maskeleme fonksiyonu. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
7 Konuyla ilgili görsel örnekleri ve metinleri inceleme Yazı ve grafik tasarım. Grafik tasarım prensipleri. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili görsel örnekleri ve metinleri inceleme Adobe Photoshop: Arayüz ve araçları: Dekupe araçları, yazı araçları ve katman kavramı. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
10 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Renk modelleri: HSL modeli, toplamsal ve çıkarımsal renk modelleri, renklerin sayısallaştırılması. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
11 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Uygulama: Photoshop araç ve komutları. Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ürün örnekleri: Poster tasarımı Grup çalışması
13 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ürün örnekleri Grup çalışması
14 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam ürün örnekleri: Broşür tasarımı. Grup çalışması
15 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Basılı reklamcılık örnekleri Grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Book, Albert C. (1998). Reklamcılıkta metin ve taslağın ilkeleri. Yayınevi Yayıncılık
Burtenshaw, Ken (2014). Yaratıcı reklamcılığın temelleri. İstanbul: Literatür.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
4
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
4
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
4
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
4
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
5
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
5
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 5 60
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 182
Total Workload of the Course Unit 182
Workload (h) / 25.5 7,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0