Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ISL221 | ACADEMIC ACHIEVEMENT AND SOCIAL LIFE SKILLS | 4 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı; öğrencilerin hem üniversite yaşamındaki akademik başarılarını arttıran hem de sonrasındaki sosyal yaşamlarına uyum sağlamalarında ihtiyaç duyacakları ve karşılaşabilecekleri olası problemleri çözüme kavuşturmaları için gerekli olan sosyal yaşam becerilerini; örneklendirerek yorumlayabilmesini sağlamak ve içinde bulunduğu sosyal etkileşim ağında kullanarak ve sorun çözmek üzere yeniden düzenleyerek değerlendirmesine imkân tanıyacak bilgi ve becerileri kazanmasıdır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriğinde; akademik başarı ve sosyal yaşam becerileri kapsamındaki temel kavramlar, sürdürülebilir sosyal etkileşim için gerekli olan iletişim becerileri, iletişim sorunları ve bu sorunlarla baş etmenin yöntemleri, stres yönetimi, çatışma yönetimi, kariyer planlama, zaman yönetimi, konuları ve sunum hazırlama teknikleri için gerekli teorik uygulamalar anlatılmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sosyal yaşam becerilerine ilişkin kavramları tanımlar. (Decribe) (1) |
Merak ettiklerini öğrenmeyi öğrenerek keşfeder. (Discover) (4) |
İletişim kavramını ve iletişim becerilerini tanımlar. (Define) (1) |
Etkin sorun çözme becerisini gösterir. (Solve) (3) |
Kariyer hedefi için yol haritasını belirler. (Determine) (4) |
Etik değerlere uygun kararlar verir. (Decision) (3) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Giriş: Ders İçeriği ve Oryantasyon | Anlatım |
2 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi I: Etik, Kurumdaşlık ve Aidiyet | Anlatım |
3 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi II: Bilim, Bilim Etiği ve Akademik Yaşam | Anlatım |
4 | Literatür Okuması | Değerler Eğitimi III: Ahlak, Kendini Tanıma ve Kişisel Hedefler | Anlatım |
5 | Literatür Okuması | Zaman Yönetimi ve Kişisel Organizasyon | Anlatım |
6 | Literatür Okuması | Kişisel Verimlilik Teknikleri | Anlatım |
7 | Literatür Okuması | Kariyer Planlama ve Yönetimi | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | İletişim I: İletişim ve Türleri | Anlatım |
10 | Literatür Okuması | İletişim II: İletişim Sorunları, Çatışma ve İletişim Becerileri | Anlatım |
11 | Literatür Okuması | İletişim III: Çeşitlilik, Çok Kültürlülük ve Kültürlerarası İletişim | Anlatım |
12 | Literatür Okuması | Stres Yönetimi: Stresi Tanımlama ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri | Anlatım |
13 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri I: Sunum Hazırlama | Anlatım |
14 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri II: Sunum Yönetimi | Anlatım |
15 | Literatür Okuması | Etkin Sunuş Teknikleri III: Sunum Yönetimi | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tuncer, E., Özgen, M. I., Işık, R., Özbek, P., Kılıç, B. (2015). Üniversite ve Ötesi : Genç Yetişkinler İçin Hayat Becerileri. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Dinçer, M. K. (2012). İletişimin kalbi sözsüz iletişim becerileri. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
Stutman, R. K., Poole, M. S., Folger, J., (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Folger, J., Poole, M. S., & Stutman, R. K. (2017). Working through conflict: Strategies for relationships, groups, and organizations. Routledge. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
1 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
0 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
2 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
3 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
4 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
4 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
0 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
3 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
4 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 102 |
Total Workload of the Course Unit | 102 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |