Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HYM422 | CURRENT ISSUES IN AVIATION | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Küreselleşen hava yolu ve hava işletmecilik sektöründe uygulanan inovasyon tekniklerine hakim güncel konular ığışında eğitilmiş hava yolu yöneticisi yetiştirmek dersin temel amacıdır. |
Contents of the Course Unit: | Havacılık sektörel gelişmeleri geçmiş ve gelecek similasyonları, sağlık talimatı, bilgi yönetim sistemi, psikoloji, emniyet yönetim sistemi, eğitim yönetim ve denetimi, ingilizce, yeni hava limanı, hava yolu ulaştırma politikaları, stratejik hava yolu yönetim ve master planlama, seyrüsefer, örgütsel davranış, finansal yönetim ve gelir yönetimi, lojistik hizmetleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yeni açılan hava limanları hakkında değerlendirme yapar. |
Hava yolu ulaştırma politikalarını listeler. |
Havacılık alanında güncel konuları değerlendirir. |
Havacılık ile ilgili etkinlik organize eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi ve Güncel Konuların Saptanması | Sunum |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta bilgi yönetim sistemi - Dijital Dönüşüm Uygulamaları | Sunum |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılık EYS emniyet yönetim sistemi | Sunum |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta Kalite Yönetimi Sistemleri | Sunum |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Uçuş Gecikmeleri (Havacılık sektöründe uçuş gecikmelerinin makine öğrenmesi temelli analizi ve tahmini) | Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Yeni hava limanı Avantajları, Dezavantajları | Sunum |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Türkiye'de Yerli Uçak Üretimi | Sunum |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - İnsansız Hava Araçları | Sunum |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Drone Gazeteciliği | Sunum |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Salgın Hastalıkların Havayolu İşletmeciliğine Etkileri | Sunum |
14 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Hava ve uzay psikiyatrisi, psikolojisi ve nörolojisi | Sunum |
15 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Genel Tekrar | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
http://web.shgm.gov.tr/tr/arama?searchkey=kariyer+planlama |
http://www.sgairport.com/kurumsal/insan-kaynaklari/heasta-kariyer |
http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/66/07/963633/dosyalar/2015_09/15032036_rehberlikvekariyerplanlama.pdf |
http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/335/ |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Total Workload of the Course Unit | 126 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |