TR EN

QUANTITATIVE RESEARCH METHODS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SOS219 QUANTITATIVE RESEARCH METHODS 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi RAHEB MOHAMMADI GHANBARLOU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin sonunda öğrencilerin; nicel araştırma ile ilgili kavramları örneklendirerek tanımlayabilmeleri, paradigma-teori-yöntem-araştırma bağıntısını kurabilmeleri, nicel ve nitel yöntemi mukayese ederek avatajları ve dezevantajlarını karşılaştırmaları ve araştırma sorusu ile yöntem arasındaki bağıntıyı kurabilmeleri, araştırma çeşitleri ile araştırma yöntemi arasındaki ilişkiyi bilmeleri, araştırma raporunu yöntem açısından analiz edebilmeleri, , ilgili istatistiksel kavramları bilmeleri ve SPSS uygulaması yapabilmeleri, bir araştırma sorusu oluşturarak nicel araştırma süreci temelinde bir araştırma tasarımı yapabilmeleri ve etik ilkelerin önemini özümsemiş olmaları hedeflenmektedir.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini; Paradigma, teori, yöntem ve araştırma kavramları, nicel ve nitel yöntemin paradigma temelli karşılaştırılması, nicel araştırma süreci ve aşamaları, veri toplamak için gerekli hazırlıklar kapsamında değişken çeşitleri, ölçme teknikleri, güvenirlik ve geçerlik, nicel verilerin analizinde temel istatistiksel kavramlar, mod, medyan, ortalama, frekans dağılımı, değişkenler arasındaki ilişkiler ve verilerin tablolaştırılması, varyans analizi, korelasyan, regrasyon ve diğer istatistiksel analiz teknikleri oluşturmaktadır. Nicel veri analizi için SPSS uygulamaları yapılır. Yayınlanmış araştırma raporları somut örnekler olarak ele alınır ve analiz edilir. Etik ilkelerin önemi işlenir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Paradigma-teori-yöntem-araştırma iç içeliğinin önemini bilir.
Farklı araştırma yöntemleri çerçevesinde niceliksel yöntem ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Araştırma çeşitlerini örnekler vererek açıklar.
Niceliksel yöntemle yapılmış bilimsel bir araştırma raporunu (makale, bildiri, tez vb) yorumlar.
Araştırma yaparken uyulması gereken etik kuralları uygular.
Başarılı survey araştırmaları, niceliksel yöntemin kavramlarını dikkate alarak karşılaştırır.
Alanıyla ilgili bir araştırma sorusu belirleyip nicel araştırma sürecine göre bir araştırma tasarlar.
Bilimsel araştırmanın önemi konusunda bilgi ve tecrübeye dayalı olumlu tutumlar geliştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Giriş: Paradigma, teori, yöntem ve araştırma Anlatım , soru-cevap
2 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Nicel ve Nitel yöntemin Paradigma temelli karşılaştırılması Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
3 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Nicel ve Nitel yöntemin Paradigma temelli karşılaştırılması Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
4 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Nicel Araştırma Süreci ve Aşamaları Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
5 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Araştırma Sorusunun belirlenmesi ve sınırlandırılması, işlevleri, çeşitleri Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
6 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Yapılandırılmış gözlem, evren ve örneklem Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
7 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Örneklem çeşitleri ve örnekleme yöntemleri Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Aşama 3- Soru kağıdı hazırlama: ilkeler, soru çeşitleri, ölçekler Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
10 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Aşama 4 : Ön deneme Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
11 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Aşama 5: Veri toplama Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
12 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Aşama 6: Veri Analizi için temel istatistiksel kavramlar Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
13 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Aşama 6: Veri Analizi ve SPSS Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
14 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Aşama 6 (Devam) : Veri Analizi ve SPSS Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
15 Kaynak okuma, Niceliksel araştırmalardan seçilen örneklerin derste işlenen temalara göre analizleri Aşama 7: Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış araştırma raporlarının ve gazetelerde yayınlanan kamu oyu araştırmaları verilerinin incelenmesi, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Arslan, D. A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Paradigma Akademi Yayınları.
Balvanes, M. Caputi, P. (2001). Introduction to Quantative Research Methods- An Investigative Approach. London: Sage Publications.
Neuman, W.L. (2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri 2 Cilt. Çeviren Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası Yayıncılık.
Punch, K. (2016).Sosyal Araştırmalara Giriş & Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. İkinci baskı. Çeviren Zeynep Akyüz. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Wheelan, C. (2018). Çıplak İstatistik. Çeviren Aii Atav. İstanbul: Buzdağı Yayınları.
Vandorstoep, S.W., Johnstone, D. (). Research Methods for Everyday Life- Blending Qualitative and Quantitative Approaches. San Fransisco: Jossey-Bass -Wiley Imprint.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
5
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
4
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
1
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
4
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
5
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
3
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
4
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
5
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
4
3
Students act ethically impartial in their research studies.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0